Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


La teoria de l’evolució, 150 anys després

Imagen de portada del libro La teoria de l’evolució, 150 anys després

Resumen

  • La densa història del concepte d’evolució arrossega tòpics, errors i sovint la ignorància de les últimes descobertes. Per això és bo que el coneixement del que representa l’evolució fora de l’àmbit acadèmic sigui motiu de revisió periòdica. Un 150è aniversari és una bonica ocasió. La present guia és un bon exemple de col·laboració entre l’estament científic i la comunitat educativa, en la cerca d’una fructífera via de comunicació entre ciència i educació. Una col·laboració que, com es podia esperar, ha donat uns resultats de gran qualitat. L’entusiasme que han mostrat els responsables de l’IMEB i del CDEC ha estat decisiu per portar a bon port aquest projecte. De manera complementària als textos disponibles per a l’acció educativa, hem volgut proporcionar uns quants arguments bàsics per refrescar les nocions essencials de l’evolució a la llum del coneixement actual de la ciència. Però, a més, en el cas de l’evolució, la permeabilitat d’aquest concepte a diverses fonts de coneixement fa especialment atractiva la possibilitat de superar les barreres existents entre les diverses disciplines. La filosofia i la religió, per exemple, són dos camps del coneixement que, intervenint- hi, fan més interessant la discussió sobre el que significa “evolució” i enriqueixen un debat en el qual participa, evidentment, la ciència. Ara bé, alguns corrents d’opinió malden per enverinar aquest debat contaminant la ciència com a tal amb creences d’altres camps. Fa un trist favor a la religió o la filosofia el qui pretén revestir-les de ciència. La matèria primera de la ciència són exclusivament les hipòtesis que es puguin provar o refutar, mentre que l’espiritualitat pertany a una altra dimensió, tan humana com la recerca científica, però diferent.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno