Aquest estudi analitza la situació actual del sistema de formació professional a Catalunya, considerant els seus tres subsistemes (formació reglada o inicial, ocupacional i contínua), des de diverses perspectives (legislativa, quantitativa i, especialment, organitzativa) i tenint en compte, a més, l’entorn espanyol i europeu en el qual s’emmarca el sistema català. Al llarg del treball s'ha prestat una particular atenció a les recents polítiques de formació professional del Departament d’Educació del govern català, així com a les polítiques de formació de les empreses. En el primer cas, l’anàlisi es fonamenta en entrevistes amb els principals responsables de la formació professional del Departament d’Educació; en el segon, es consideren empreses de 500 i més treballadors radicades a Barcelona, a partir d’una mostra proporcionada per l’Observatori de la Formació de la Cambra de Comerç de Barcelona. El treball conclou amb una revisió dels reptes que té el sistema de formació professional, així com una valoració de les polítiques formatives públiques i privades realitzades recentment per a, posteriorment, suggerir un conjunt d'estratègies formatives.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados