pág. 9
pág. 12
pág. 13
pág. 17
pág. 17
pág. 19
Elements de la música: El Ritme ; La melodia ; L'harmonia
pág. 23
Grafies musicals: Les partitures convencionals ; Les partitures arbitràries ; Els musicogrames ; Les partitures antigues ; Les partitures contemporànies
pág. 25
pág. 32
pág. 33
Els instruments musicals i les agrupacions: Aproximació als instruments musicals: definició, tipologia i classificació ; Les agrupacions musicals
pág. 34
La veu del mestre parlada i cantada: fisiologia i evolució. Característiques, problemàtiques i mesures d’higiene de la veu professional: Fisiologia de la veu o descripció funcional de la fonació ; Evolució de la veu adulta: característiques principals ; Característiques d’ús de la veu ; Problemàtiques derivades de l’ús de la veu professional ; Mesures d’higiene de la veu professional
pág. 37
Formació i exercitació vocal: La postura ; La respiració ; L’emissió vocal
pág. 41
pág. 48
Metodologia d’ensenyament-aprenentatge de les cançons: Com s’ensenya una cançó? ; Com s’avalua una cançó? ; Quins altres aspectes s’han de tenir en compte per ensenyar-aprendre una cançó? ; El gest de direcció en l’ensenyament-aprenentatge de les cançons
pág. 51
El repertori de cançó a l’escola primària: Quin repertori cantem a l’escola primària? ; Criteris de selecció del repertori
pág. 56
pág. 61
pág. 62
pág. 63
pág. 65
pág. 67
El ritme. El ritme del llenguatge i el ritme corporal: Com percebem el ritme, com desenvolupem el sentit rítmic? ; Per què utilitzem la interpretació corporal en l’educació rítmica? ; La rítmica Jaques-Dalcroze
pág. 73
La pràctica de la música en moviment: Procediments que es posen en joc en la construcció d’una classe de rítmica ; Avaluació: resposta i sincronia entre música i moviment ; Exemple d’una classe de rítmica .
pág. 75
Danses i coreografies: Els elements de la dansa ; Estratègies i recursos didàctics adequats a la dansa
pág. 78
pág. 83
pág. 85
pág. 92
pág. 93
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados