Els experts afirmen que l’adequat desenvolupament de la competència social durant la infància i l’adolescència és un factor crític que té gran influència sobre molts aspectes de la nostra vida. D’aquesta competència en depenen les bones o males relacions amb els iguals, l’èxit o el fracàs acadèmic, l’adaptació ocupacional, una bona o mala salut mental...
Sobre la base de les aportacions de criatures, progenitors i professorat, aquest treball analitza les pautes educatives de les famílies catalanes amb fills de sis a dotze anys tot mirant d’establir-ne una tipologia en funció dels efectes que tenen els models familiars sobre la competència social i la conducta antisocial dels nens i nenes.
L’estudi observa el nivell de competència social i de conducta antisocial que manifesten les criatures de la mostra d’estudi i mira d’establir la relació que hi ha entre, d’una banda, aquesta competència i, de l’altra, les estratègies de socialització dels pares i algunes variables del funcionament familiar global, com ara la cohesió, el conflicte, les normes, les discussions...
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados