págs. 1-9
págs. 3-25
«Und es soll wahrhaft kein Choral darin vorkommen»: On Mendelssohn’s Use of Chorales in His Symphonies
págs. 27-42
Transformed Abruzzi: Harold en Italie, the récit de voyage, and French Romantic Visual Culture
págs. 43-66
págs. 67-87
págs. 89-107
págs. 111-146
págs. 147-159
Dvo!ák’s Fifth Symphony: A Politically Incorrect Inspiration for Brahms’s Third?
págs. 161-182
Le ‘Sinfonie’ giovanili di Antonio Bazzini: una ricognizione
págs. 185-232
The Sociedad de Conciertos de Madrid (1866-1903) and the Unión Artístico-Musical (1877-1891): From the Reception to the Creation of a Symphonic Repertoire in Spain
págs. 233-276
The Last Symphonies of Hubert Parry and Charles Villiers Stanford: A Journey towards Structural Compression
págs. 277-290
págs. 291-315
The Concertante Symphony as ‘Musical Metaphor’: The Role of Orchestral Music in the Concert Practice of Liberal Lisbon (1822-1853)
págs. 319-335
La orquesta del G. T. del Liceu de Barcelona: organización y funcionamiento en los conciertos sinfónicos de la segunda mitad del s. XIX
págs. 337-355
Los conciertos populares en el ámbito madrileño: la búsqueda de nuevos públicos y la urgencia por europeizar el sistema musical
págs. 357-373
From a Bourgeois Concern to a Matter of Social Urgency: Legitimization and Institutionalization of Symphonic Music in Stockholm, 1890-1926
págs. 375-391
Pitched Battles?: Vocal Health and the British Pitch Debate in the Late Nineteenth Century
págs. 395-413
Wagner en los conciertos sinfónicos: su recepción en Madrid en el siglo xix (1864-1901)
págs. 415-448
págs. 449-458
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados