Con motivo de la restauración de dos obras del pintor barroco Llucià Salvador Gómez –El juicio de Salomón y La venganza de Tomiris–, se han podido estudiar las líneas iconográficas en que se inscriben las imágenes y los textos que inspiraron el autor. El libro nos descubre el entorno estético e ideológico de uno de los periodos más notables de la pintura valenciana.
Amb motiu de la restauració de dues obres del pintor barroc Llucià Salvador Gómez –El judici de Salomó i La venjança de Tomiris–, s’han pogut estudiar les línies iconogràfiques en què s’inscriuen les imatges i els textos que inspiraren l’autor. El llibre ens descobreix l’entorn estètic i ideològic d’un dels períodes més notables de la pintura valenciana.
El rostre de la justícia: Salomó i Tomiris
págs. 15-50
Heroïnes en un cultura misógina. L'exemplum de Tomiris: reina justa o dona venjadora
págs. 51-90
págs. 91-118
Barroc, mundus furiosus: (justícia, violència, cos)
págs. 119-164
Reflexos de la justícia del sis-cents: la violenta agonia de l'heroi
págs. 165-194
págs. 195-220
Anàlisi i suport científic a la restauració de dues pintures de la Universitat de València: El judici de Salomó i la Venjança de Tomiris
págs. 221-230
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados