Distintos profesionales de la docencia de diferentes niveles educativos ponen de relieve el trenzado de un prodigioso hilo de plata que intenta recuperar y reescribir la historia del movimiento Freinet y su lucha por una escuela alternativa.
Las descripciones detalladas del momento histórico, del entorno local y de las condiciones políticas y culturales contextualizan el valor pedagógico de las experiencias que en ellas se relatan. Constituyen una admirable crónica de la resistencia de un movimiento para poner en práctica sus ideas de renovación pedagógica y de cambio social, defensa de la dignidad de la infancia y coherencia radical en su oficio de docente.
Diferents professionals de la docència de nivells educatius variats posen en relleu el trenat d’un prodigiós fil de plata que intenta recuperar i reescriure la història del moviment Freinet i la seua lluita per una escola alternativa.
Les descripcions detallades del moment històric, de l’entorn local i de les condicions polítiques i culturals contextualitzen el valor pedagògic de les experiències que en elles es relaten. Constitueixen una admirable crònica de la resistència d’un moviment per portar a la pràctica les seues idees de renovació pedagògica i de canvi social, defensa de la dignitat de la infància i coherència radical en el seu ofici de docent.
págs. 9-12
págs. 13-40
Secció de Pedagogia: L’espurna que encén la flama
págs. 41-56
págs. 57-76
págs. 77-112
págs. 113-132
L’escola Freinet de Benetússer
Mercè Viana, Manuel Civera
págs. 133-154
Dues experiències de pedagogia Freinet a Santander: L’escola Verdemar i el mestre Enrique Pérez Simón
págs. 155-170
Donant-nos ales per volar: «Encuentros peninsulares de técnicas Freinet» (1969-1972)
págs. 171-200
págs. 201-214
págs. 215-232
Les revistes i les editorials: el seu paper divulgador
págs. 233-260
págs. 261-274
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados