Ha sido reseñado en:
L'empremta del mite en les primeres passes del segle XX
Leia Jiménez i Torres (res.)
Caràcters: és una revista de llibres, ISSN 1132-7820, Nº. 88, 2019, págs. 39-39
Rivista Italiana di Studi Catalani, ISSN 2279-8781, Nº. 9, 2019, págs. 366-370
Si bé tota obra literària pot ser entesa com a resultat de la literatura precedent, hi ha obres que es caracteritzen per dur a terme, de manera conscient i premeditada, la transformació directa o indirecta d'un text anterior. Una literatura de segon grau que es coneix també com a literatura hipertextual. L'enfocament hipertextual aplicat a l'anàlisi de la recreació de mites en la literatura catalana del primer terç del segle XX ens ha permès traure a la llum unes relacions que han servit per a mostrar la diversitat de formes i d'estratègies amb què els autors plasmen el diàleg entre la tradició textual i simbòlica heretada i la contemporaneïtat.
Aquest volum és una primera aportació del projecte d'investigació sobre les relacions hipertextuals en la literatura catalana des del Modernisme fins al 1939, a càrrec del Grup de Literatura Catalana Contemporània de la Universitat de València i d'investigadors d'altres universitats catalanes i estrangeres. Els dotze treballs que s'hi recullen s'estructuren en dues parts en funció de l'origen dels mites objecte de recreació: una primera part dedicada a la reescriptura dels mites grecoromans i una segona que s'ocupa de la dels mites bíblics i dels mites populars.
págs. 11-30
págs. 31-52
págs. 53-78
Una odissea transtextual: els Ulisses de Carles Riba
págs. 79-110
«Níobe en tramvia», de Joan Maragall: el mite i l’infraordinari
págs. 111-123
págs. 125-159
Josafat: Mite, llegenda i recreació hipertextual
págs. 161-185
págs. 189-211
Adam i Eva en la narrativa dels anys trenta: Pere Calders, Joan Santamaria, Carles Soldevila i Francesc Trabal
págs. 213-232
Santiago Rusiñol i Isop: Una relació hipertextual a propòsit de Cigales i formigues (1901)
págs. 233-250
págs. 251-274
págs. 275-293
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados