És d'aquest Maragall, ric i complex, que parlem els setze capítols d'aquest volum. En ell, alguns dels millors especialistes, nacionals i internacionals, examinen la seva obra, la interpreten i reinterpreten, i tots ells posen de manifest que per a Maragall, tot comença amb la paraula, una paraula concreta, directa, una paraula que és alhora pensament i experiència vital.
Si acabo de dir que aquest procés d'interpretació no té mai fi, ara hi he d'afegir que, en el cas d'un clàssic, el procés és permanent enriquidor. Precisament sabem que un autor és un clàssic perquè, del tracte amb ell, en sortim sempre esperonats, satisfets i inquiets alhora. Maragall és un clàssic
págs. 9-12
El "Cant espiritual".: ¿Summa final o llindar d'un nou camí?
págs. 15-27
Encara sobre el "Cant Espiritual": i sobre la polemologia historiogràfica, Ferrater Mora, la impossibilitat i la Utopia
págs. 29-36
Dones de Maragall: A propòsit de Clara i Haidé
págs. 37-69
Joan Maragall: Des del decadentisme
págs. 71-95
Afinitats Vieneses: Joan Maragall i els límits del llenguatge
págs. 97-110
págs. 111-122
"El que és menut és maco": Sobre la interpolació narrativa "minimal" enels textos margallians
págs. 123-138
págs. 139-164
págs. 165-186
págs. 187-201
L'iberisme de Joan Maragall: un projecte germinador
págs. 203-215
Reflexions de Maragall sobre la ciutat: El seu creixement i els seus conflictes
págs. 217-235
"Amor redemptor"?: visions urbanes de Joan Maragall
págs. 237-257
Maragall: la pena de mort i el perdó
págs. 259-269
La poètica de Joan Maragall: En la filosofia d'Eugeni d'ors i de Francesc Pujols
págs. 271-281
El pensament de l'últim Maragall: (1906-1911)
págs. 283-314
págs. 315-318
págs. 319-322
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados