págs. 1-4
págs. 5-8
págs. 9-16
págs. 17-20
NetMuse: a very-high-performance Wide-area network for music
págs. 21-24
Xspect: a new X/motif signal visualization and editing program
págs. 25-27
págs. 28-31
págs. 32-35
págs. 36-39
págs. 40-42
págs. 43-46
Franskenstein: a low-cost multi-DSP computer engine for the music kit
págs. 47-48
págs. 49-51
págs. 52-54
págs. 55-56
págs. 57-58
págs. 59-62
págs. 63-66
págs. 67-70
págs. 71-74
págs. 75-78
págs. 79-82
págs. 83-86
Using synthBuilder for the cration of physical models
David A. Jaffe, Nick Porcaro, Pat Scandalis, Julius O. Smith III
págs. 87-88
págs. 89-92
DSP approach to multichannel audio mixing
Jyri Huopaniemi, Tommi Huotilainen, Ville Pulkki, Matti Karjalainen
págs. 93-96
págs. 97-99
págs. 100-103
págs. 104-106
págs. 107-110
págs. 111-113
A new electronic genre: the CD-ROM
págs. 114-115
págs. 116-117
págs. 118-120
págs. 121-123
págs. 124-125
Durham music technology: activity report
Takebumi Itagaki, Douglas Nunn, Peter Manning, Jonathan Robert Spanier, Alan Purvis, Desmond Phillips, Simon Johnson
págs. 126-128
págs. 129-132
NetNeg: a hybrid interactive architecture for composing polyphonic music in Real Time
Claudia Goldman, Jeffrey Rosenschein, Dan Gang, Daniel Lehmann
págs. 133-140
págs. 141-142
Netsound: Realtime audio from semantic descriptions
págs. 143-143
Csound GM: designing Real-Time instruments with Csound's new MIDI opcodes
págs. 144-144
Automatic jazz accompaniment computation: an open advice-based approach
págs. 145-148
págs. 149-150
Studio report: the Bregman electronic music studio at Dartmouth College and the MA program in electro-acoustic music
págs. 151-154
Leeds university electronic studio: studio report
págs. 155-157
págs. 158-160
págs. 161-161
págs. 162-164
págs. 165-168
págs. 169-172
págs. 173-176
Approapriated musical instruments: A4 MIDI tool box and Carnatic Violin
págs. 177-180
págs. 181-184
págs. 185-187
págs. 188-189
Digital notation representation and online retrieval of musical information: a discussion of current options and practices
págs. 190-193
Composing the means with wich I compose: waveforms with multiple paths and cycle-lengths
págs. 194-197
Anitoo: some analysis tools
págs. 198-201
págs. 202-203
págs. 204-205
págs. 206-209
págs. 210-211
Self-similar grain distribution: a fractal approach to granular synthesis
págs. 212-213
Towards SYnthia II: an assessment of desing strategies for computer assisted learning of sound synthesis
págs. 214-215
págs. 216-218
págs. 219-221
págs. 222-223
págs. 224-227
Physically informed sonic modeling (PhISM): percussive synthesis
págs. 228-231
págs. 232-239
Automated motive-oriented analysis of musical corpuses: a jazz case study
págs. 240-243
págs. 244-247
Collage: sound colors installation software
págs. 251-252
págs. 253-256
págs. 257-258
págs. 259-262
págs. 263-265
págs. 266-269
págs. 270-273
GetNotator: an environment for investigating the application of genetic algorithms in computer assisted composition
págs. 274-277
Musical effects of cross-covoding, software implemented
Uri Shimony, Salit Caspi, Moty Gerner, Erez Webman, Zohar Pouplo
págs. 278-281
págs. 282-284
págs. 285-286
págs. 287-288
págs. 289-292
Sound signals decomposition using a high resolution matching pursuit
Xavier Rodet, Philippe Depalle, Remi Gribonval, Emmanuel Bacry, Stephane Mallat
págs. 293-296
págs. 297-300
págs. 301-304
págs. 305-307
Towards a musician's Cockpit: transducers, feedback and musical function
págs. 308-311
Spatio-temporal patterning in computer-generated music: a nodal network approach
págs. 312-315
págs. 316-319
págs. 320-323
págs. 324-327
págs. 328-331
págs. 332-335
pág. 336
págs. 339-340
págs. 341-343
págs. 344-345
A Jazz session system for interplay among all players- VirJa Session (virtual Jazz session system)
Masataka Goto, Yoichi Muraoka, Isao Hidaka, Yosuke Kuroda, Hideaki Matsumoto
págs. 346-349
págs. 350-351
Synthesis and analysis tools with physical modeling: an environment for musical sounds production
págs. 352-353
págs. 354-357
Camera musica: vitual architecture as medium for the exploration of music
págs. 358-360
págs. 361-364
págs. 365-367
págs. 368-371
págs. 372-374
TIM(br)E: compositional approaches to FOG synthesis
págs. 375-377
págs. 378-385
págs. 386-389
Cooking with Csound: wavetable synthesis recipes for Woodwind and Brass instruments
págs. 390-391
págs. 392-395
págs. 396-397
págs. 398-401
págs. 402-404
págs. 405-408
págs. 409-412
págs. 413-414
Creativity versus determinism: cognitive science and music theory as touchstones of automatic music composition
págs. 415-418
TEMA: an "open" support environment for music composition
págs. 419-420
págs. 421-424
PadMaster: banging on algorithms with alternative controllers
págs. 425-427
págs. 428-431
A Real-time analysis and resynthesis instrument for transformation of sounds in the frequency domain
págs. 432-435
págs. 436-439
págs. 440-443
págs. 444-447
págs. 448-453
Modeling the degree of realized expectation in functional tonal music: a study of perceptual and cognitive modeling using neural networks
págs. 454-457
Physical motion as a metaphor for timing in music: the final Ritard
págs. 458-460
págs. 461-464
págs. 465-468
págs. 469-470
págs. 471-472
págs. 473-476
págs. 477-478
Machine learning of sound attributes: computer-assistance in concept formation and musical invention
págs. 479-482
págs. 483-486
págs. 487-490
págs. 491-492
págs. 493-495
págs. 496-499
págs. 500-503
págs. 504-505
págs. 506-507
Studio report: the institute of computer science, Hebrew University
págs. 508-511
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados