La teoria dels camps de significació ens permet entendre la festa com un context on tenen cabuda manifestacions dramàtiques autònomes que, tanmateix, són sotmeses a processos de metamorfosi o fins i tot de deformació. Aquest és el cas del subgènere del teatre festiu, que no està lligat directament a una festa, però al qual aquesta imprimeix una marca particular.
El llibre s’estructura en quatre parts. En la primera es proposen uns apunts històrics sobre la presència del teatre en la festa valenciana. En la segona, s’examina la dramatització ritual en les festes del cicle soteriològic cristià, mentre que en la tercera la nostra mirada recorre algunes de les festes més rellevants del calendari patronal. Finalment, en la quarta, hem ressenyat algunes manifestacions teatrals o parateatrals que troben el seu nínxol d’assentament en la festa o que, partint de la festa, han trobat la seua emancipació. El llibre conclou amb una reflexió assagística sobre la relació entre el teatre i la festa en la modernitat avançada.
págs. 9-18
págs. 19-40
págs. 41-47
págs. 49-59
págs. 61-69
págs. 71-86
págs. 89-114
págs. 115-120
págs. 121-136
págs. 137-148
págs. 149-161
Escenes de la Passió: Litúrgia i teatre en la Setmana Santa Marinera
págs. 163-172
La festa del Corpus Christi a València: de les "roques" i els "jocs" a les danses tradicionals
págs. 173-198
págs. 199-215
págs. 219-231
págs. 233-240
págs. 241-258
Vicent Borrego i Pitarch, Gil Manuel Hernàndez i Martí
págs. 259-274
págs. 275-289
págs. 291-310
Els angelets d'Ontinyent: l'anunci angèlic i "l'asguinaldo"
págs. 311-324
Vicent Borrego i Pitarch, Gil Manuel Hernàndez i Martí
págs. 327-336
págs. 337-356
págs. 357-376
págs. 377-384
Algunes paradoxes del teatre al carrer: quasi dues décades de teatre al carrer a València: 1982-1997
págs. 385-399
La nostàlgia de Dionís: festa i teatre en la modernitat avançada
págs. 401-414
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados