Els mitjans de comunicació són dispositius narratius fonamentals per comprendre les representacions socials de la nació en l'esfera pública. Aquest llibre ens endinsa en l'estudi pràctic i analític d'una temàtica d'actualitat com són les narratives mediàtiques del catalanisme, i ho fa amb relació a dos processos històrics: l'Estatut d'Autonomia del 79 i, principalment, l'actual procés sobiranista. És així que Cristina Perales aborda com és tractat el tema de l'autodeterminació en la premsa de l'Estat espanyol de la Transició; Carles Pont estudia la incidència del procés en els mitjans internacionals; Frederic Guerrero-Solé, la repercussió de les campanyes de les eleccions catalanes del 2012 i el 2015 i del 9-N del 2014 a Twitter; Joaquim Capdevila, Mariona Lladonosa, Teresa Serés i Mariona Visa estudien les representacions de la catalanitat en la publicitat comercial dels darrers set anys
L'autodeterminació a debat a l'Espanya de la Transició: el paper decisiu del discurs de la premsa
págs. 17-36
págs. 37-62
El procés sobiranista a les xarxes socials: Anàlisi de Twitter durant les campanyes catalanes del 2012 i el 2015 i la consulta per la independència
págs. 63-132
Les representacions de la catalanitat en la publicitat comercial dels anys del procés sobiranista
Joaquim Capdevila i Capdevila, Mariona Lladonosa Latorre, Teresa Serés Seuma, Mariona Visa Barbosa
págs. 133-238
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados