Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Hàbits i tendències de lectura en el sistema educatiu valencià

Dari Escandell Maestre

  • ¿Què lligen avui dia els xiquets i els joves valencians? ¿Quant lligen? ¿Per què lligen -si és que ho fan? Què o qui els indueix a llegir o a no llegir? ¿El centre educatiu? ¿La família? ¿L'entorn, potser? D'altra banda: ¿en quina proporció es llig en valencià? I encara més: ¿quines són les tendències de consum real del llibre literari en la llengua pròpia del país? El present volum, elaborat a partir d'una macroenquesta de tres mil mostres de lectors de 10 a 18 anys, pretén donar resposta a tals interrogants. L'estimació crítica de les opinions vessades pels estudiants que han completat el qüestionari es vertebra, estructuralment, en els apartats següents: un primer bloc en què s'avaluen les tendències que s'infereixen de la freqüència lectora declarada pels enquestats; una segona part on s'examina si els diferents programes educatius bilingües -i, en concret, la llengua vehicular habitual de tals programes- condicionen aquestes tendències; i una secció final amb una bateria d'ítems qualitatius (últims llibres llegits, autor o autora predilectes, etc.). En definitiva, un estudi prospectiu per a conéixer més i millor quins -i com- són els hàbits de lectura en el sistema educatiu valencià.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus