págs. 27-42
Arab American poets: the politics of exclusion and assimilation
págs. 43-55
Raising voices, writing ethnicities: Asian American poets and the (re)construction of history
págs. 57-67
Chinese American ethnogenesis: from jade and lotus flowers to Chinatown cowboys, bananas and monkeys
págs. 69-80
La fuerza de lo femenino: entre al herencia cultural y la conciencia americana en The hundred secret senses, de Amy Tan
págs. 81-90
págs. 91-111
págs. 113-129
págs. 131-142
págs. 143-157
págs. 159-168
The chains fo literary history: Derek Walcott and intertextuality
págs. 169-178
A tongue of heritage: creole and the expression of ethnic identity in the poetry of Louise Bennett
págs. 179-186
Feminism on stage: the subversive plays of Fornes, Moraga and Prida
págs. 187-197
Identidad cultural e identidad personal en la autobiografía de Esmeralda Santiago: When I was Puerto Rican: Cuando era puertorriqueña
págs. 199-208
págs. 209-218
"Is there a Jewish-American woman writer?: The Jewish American narrative and the mysteries of canon formation
págs. 219-231
"The devil wore a skirt": the ideology of the anticommunist witch-hunt in Tema Nason's Ethel
págs. 233-247
págs. 249-258
Native American women speak: auto/biographies, identities, and the (author/ized) ethnic self
págs. 259-277
págs. 279-288
The red & the black: Sherman Alexie's indebtedness to & expansion of black racial consciousness in Reservation Blues
págs. 289-314
págs. 315-331
págs. 333-337
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados