Combinatorial games are finite, two-person, full-information games such as chess, checkers, go, domineering, dots-and-boxes, nim, and many others. This volume, arising from a workshop held at MSRI in July 1994, represents a significant addition to the literature of combinatorial games.
págs. 3-12
págs. 13-42
págs. 43-60
págs. 61-78
págs. 79-84
págs. 85-91
págs. 93-98
págs. 101-113
Marion Tinsley: human Perfection at Checkers?
págs. 115-118
págs. 119-133
On Numbers and Endgames: combinatorial Game Theory in Chess Endgames
págs. 135-150
págs. 151-192
págs. 193-202
págs. 203-226
págs. 227-257
págs. 259-272
págs. 273-286
págs. 287-297
págs. 299-310
Xdom: a Graphical, X-Based Front-End for Domineering
págs. 311-313
págs. 315-327
págs. 329-337
Pentominoes: a First Player Win
págs. 339-344
págs. 345-350
págs. 351-361
págs. 365-405
págs. 407-408
págs. 409-416
págs. 417-431
págs. 433-435
págs. 437-438
págs. 439-449
págs. 451-471
págs. 475-491
Combinatorial Games: selected Bibliography with a Succinct Gourmet Introduction
págs. 493-537
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