Luces y sombras de una biografía: Luigi Boiccherini y la música en la corte de Carlos III y Carlos IV
págs. 3-32
págs. 33-62
págs. 63-144
págs. 145-160
págs. 161-188
Rondo Picaresco: A Capricho upon the Sonata, G 569 in C Major
págs. 189-218
págs. 219-244
págs. 245-278
"Par sa grâce naïve et pur ainsi dire primitive": images of Boccherini through his early Biographies
págs. 279-324
págs. 1-22
págs. 23-112
La 'lettera di Breslau' di Luigi Boccherini: evidenze peritali sulla 'non identità di mano'
págs. 113-188
págs. 189-214
págs. 1-16
págs. 17-138
Boccherini: cosa c'è dietro i vecchi cataloghi
págs. 139-156
The manuscript MS 16735 (1-9) at the Bibliothèque nationale de France: a new source for Boccherini's Opp. 10-13 and 17-21
págs. 157-168
Luigi Boccherini's string quintets with two violas Opp. 60 and 62 (G 391-402): a re-examination of their origin
págs. 169-196
págs. 197-224
págs. 225-250
págs. 251-272
págs. 273-276
Ein pasticcio mit musik von Boccherini und Borghi: neue erkenntnisse zur frege der echtheit des violoncello-konzerts in B-Dur, G482
págs. 3-22
págs. 23-94
Le "Stabat Mater" (1781) de Luigi Boccherini: noeveaux témoignages sur le manuscrit M. 2103.3 B65 de la Bibliothèque du Congrès de Washington
págs. 95-118
Le manuscrit espagnol I-Li PI 233 du "Stabat Mater" Op. 61 de Luigi Boccherini: ce que les sources nous disent
págs. 119-142
págs. 143-160
I quintetti per chitarra di Luigi Boccherini: nuovi riferimenti esegetici
págs. 161-232
Luigi Boccherini's six quintettini Op. 17 (G 419-424) in the context of the "Affektenlehre": on the pre-eminence of the musical figure over the "Motiv" in the "vermanierierten Manheimmer goût" in his quintet in D-Major, Op. 17 No. 1
págs. 233-290
The art of repetition as practised by Luigi Boccherini in his sonatas for keyboard and violin opus 5
págs. 291-330
págs. 331-348
Madrid, 18 august 1797: Luigi Boccherini sells his "Arie accademiche" to Ignace Pleyel
págs. 349-358
págs. 3-17
Boccherini e il quartetto per archi: quali influssi tra Milano e Firenze?
págs. 19-45
L'imitation de l'originalité: témoignages de la réception madrilene de Luigi Boccherini dans la musique de Gaetano Brunetti
págs. 47-63
págs. 65-91
págs. 95-110
págs. 111-135
Boccherini: the "tenor" and "alto" violoncelli and the Stift Seitenstetten
págs. 137-147
Le soliste dans les concertos de Boccherini: le violoncelliste soliste comme dessus d'une sonate en trio
págs. 149-171
págs. 173-210
págs. 211-240
Boccherini e la "forma cíclica" come processo narratologico "singolativo-multiplo": una proposta analítica
págs. 243-261
págs. 263-275
La disseminazione delle opere di Boccherini nella seconda meta del Settecento: testimonianze manoscritte genovesi
págs. 279-298
I Quartetti Op. 15 (G 177-182) di Boccheríni: prime edizioni, varianti, ipotesi
págs. 299-312
The "Vanishing Music": Luigi Boccherini's unauthorized editions and his long unpublished works
págs. 313-341
págs. 343-375
págs. 379-397
págs. 399-410
págs. 413-427
Boccherini, Haydn and Beethoven in Restoration Spain (1815-1848): a study on the reception of chamber music works
págs. 429-444
"Good old Boccherini": the reception of Luigi Bocclierini's chamber music in 19th-Century America
págs. 445-454
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados