págs. 1-12
págs. 13-26
págs. 30-48
págs. 38-48
págs. 49-57
The University of Modena, the "Accademia dei Dissonanti", and the Academy Cantatas of Giovanni Battista Vitali: An Example of Cartesian Rationalism and Music
págs. 58-66
págs. 67-82
págs. 83-88
Repertoirefragen "peripherer" Mehrstimmigkeit: das Beispiel des Codex Engelberg 314
págs. 97-125
págs. 126-137
págs. 138-152
Mehrstimmige Repertoires im 14. und 15. Jahrhundert: das Problem der verlorenen Quellen
págs. 153-159
págs. 160-167
págs. 168-174
págs. 175-186
págs. 191-199
págs. 200-211
Reinterpretation of Tradition in Hindustani Music: Omkarnath Thakur contra Vishnu Narayan Bhatkhande
págs. 212-213
Performance as a Way of Knowing: Practical Theory and the Theory of Practice in Venda Traditional Music-Making, 1956-1966
págs. 214-220
págs. 221-227
págs. 239-253
págs. 254-271
págs. 272-284
Musica strumentale e politica editoriale: alcune linee di tendenza
págs. 285-287
págs. 288-294
págs. 295-305
págs. 306-318
Reponse: "Manuscripts and Printend Music in the World of Patrons and Collectors
págs. 319-325
págs. 342-349
Die Senoi auf Malakka: Stabilität oraler Tradition in einer animistischen Gesellschaft
págs. 350-363
págs. 364-368
págs. 369-383
págs. 427-444
Die Popularisierung musikadramatischer Gattungen in der Tanzmusik: Zu den Tanzzyklen Philippe Musards
págs. 445-496
Un sistema di consumo dell¿opera italiana nel primo Ottocento: il caso della farsa
págs. 497-503
"Que ses geste parlants ont de grâce et de charmes": motivi "melo" nella "Muette dei Portici"
págs. 504-520
págs. 521-529
Fétis¿s "La Musique mise à la portée de tout le monde": Impetus and Impact
págs. 530-537
págs. 538-550
págs. 551-567
págs. 568-592
Le syncrétisme aujourd¿hui: mode, démagogie ou désesperance?
págs. 605-610
págs. 611-615
págs. 616-621
Art Music, Folk Music and Popular Music: Ideological Equivalences to Musica Mundana, Humana and Instrumentalis?
págs. 622-626
págs. 627-632
Some Remarks on Aesthetic: Quality and its Communication
págs. 649-653
págs. 654-660
Hemeneutics of Musical Composition: Theoretical and Practical Issues
págs. 661-667
págs. 668-676
págs. 677-684
Prolusione: Un caso di transmissione e recezione delle forme di cultura musicale: la musica di Verdi
págs. 693-700
págs. 701-705
págs. 706-713
"Disposizioni sceniche" oder "Gesamtkunstwerk": Wagner, Verdi und die Grobe Oper
págs. 714-720
págs. 721-726
Grand opéra als historischers Drama und als private Tragödie: Meyerbeers "Le prophete" und Verdis "Don Carlos"
págs. 727-732
págs. 739-742
págs. 3-6
L¿opèra italien du dix-neuvoènme siécle a travers la presse contemporaine
Leanne Langley, H. Robert Cohen, Marcello Conati, Imogen Fellinger, Cristhoper Mahling
págs. 7-18
Verdi in Paris: Reflections in L¿Illustration
págs. 9-10
págs. 10-11
págs. 11-12
págs. 12-13
págs. 14-16
págs. 16-17
págs. 17-18
Troubadour research and performing practice today
Ismael Fernández de la Cuesta, Hendrik van der Werf, Elizabeth Aubrey, Falvy L. Zoltán, Robert Lug
págs. 21-29
Problems and projects in the study of regional: Variants in chant
págs. 30-32
págs. 33-48
págs. 49-52
págs. 56-58
págs. 59-60
págs. 61-65
La liturgia e il canto ambrosiano: prospettive di ricerca
págs. 65-68
págs. 69-76
Two unknown sources of Roman chant in the late middle ages: The manuscripts grey 6 b2 and the 6 b 4 odf the south Affrican Library, Cape Town
págs. 77-91
The chant of norman Sicily: Interaction between the norman and italian traditions
págs. 92-105
págs. 106-109
págs. 110-114
págs. 114-119
págs. 119-129
págs. 130-149
págs. 150-154
págs. 154-155
págs. 155-157
págs. 158-164
págs. 165-166
págs. 167-168
págs. 169-170
Condizioni materiali e forme di transmissione del sapere musicale: il caso delle scuole di canto
págs. 172-173
págs. 175-190
L¿enseignement du chant italien en France de la fin de l Áncient Régime à la Restauration: transmission ou transformation ?
págs. 191-197
L`insegnamento del canto italiano in Francia dalla fine dell`Ancien Règimee alla Restaurazione: transmissione o transformazione ?
págs. 198-213
págs. 214-228
págs. 229-231
págs. 232-234
págs. 235-239
págs. 240-254
págs. 257-259
págs. 259-266
págs. 266-271
págs. 272-281
págs. 282-283
págs. 286-287
págs. 287-288
págs. 289-290
págs. 291-292
págs. 292-293
págs. 294-295
Once more: Scipione Maffei and the Pianoforte
págs. 295-296
págs. 297-308
págs. 3-6
The Spanish "Romances Viejos" and the Sephardic Romances: Musical Links across Five Centuries
págs. 7-17
págs. 17-26
págs. 27-32
págs. 33-38
págs. 39-44
págs. 45-52
págs. 53-58
La réception de la musique "savante" dans le monde des amateurs: les recueils de cistre au XVI siècle
págs. 59-68
págs. 69-74
Die Notierungsform der Anlage schottischer Lieder und ibre Konsequenzen für Beethovens Bearbeitungen
págs. 75-88
págs. 89-98
págs. 99-122
Courtly Patronage in the Fifteenth Century: Some Questions
págs. 123-130
págs. 131-154
Southern Pull or Northern Push?: Motives for Migration in the Renaissance
págs. 155-162
págs. 163-174
págs. 175-182
págs. 183-190
págs. 191-198
Speculative and Practical Music in Seventeenth- Century England: Oxford University as a Case Study
págs. 199-206
págs. 207-214
págs. 215-220
Making Use of Handel: Charles Jennens (1700-73)
págs. 221-242
Leopold II Transmitter of Musical Culture: Italian Music in Viena, 1790- 1792
págs. 243-250
Handel's "Agrippina": The Venetian Perspective
págs. 251-262
La Commedia per musica a Napoli nella prima metà del Settecento: una ricerca di base
págs. 263-274
págs. 275-284
págs. 285-292
págs. 293-306
págs. 307-314
págs. 315-330
págs. 331-344
págs. 345-360
The Orchestral Interlude in "Wozzeck", III, 4/5: Berg's 'Homage' to Mahler and "Das Lied von der Erde"?
págs. 361-368
Webern and Trakl: Evolution of a Style
págs. 369-380
págs. 381-394
Affetto e azione: Sulla teoria del melodramma italiano del"Ottocento
págs. 395-400
"Gesunkenes Kulturgut" and Neapolitan Songs: Verdi, Donizetti, and "Das Lied von der Erde"?
págs. 401-406
"Simon Boccanegra".I.10-12: A Generic-Genetic Analysis of the Council Chamber Scene
págs. 407-442
págs. 443-450
págs. 451-466
págs. 467-476
Vocal Colour in 19th-Century Operatic Singing: A Pioneer Role for Caccini
págs. 477-484
págs. 485-500
págs. 501-504
págs. 505-514
págs. 515-542
págs. 543-554
págs. 555-558
págs. 559-574
págs. 575-578
págs. 579-602
págs. 603-628
págs. 629-636
págs. 637-646
págs. 647-652
págs. 653-658
págs. 659-672
Die melodische Floskel im Liedsatz des 14.Jahrhunderts: Magister Franciscus'Ballade "Phiton"
págs. 673-680
págs. 681-688
págs. 689-702
págs. 703-716
págs. 717-722
Zwischen Tradition und Novität: Konzept und Repertoire der Königlichen Rorantitenkapelle an der Kathedrale zu Kraków
págs. 723-728
págs. 729-736
Music Against Heresy: Ferrara in the Epoch of Renée of France
págs. 737-744
Rinascimento fiorentino e cultura 'instrumentalis': le "collectiones" medicee tra committenza destinazione e pregio artistico
págs. 745-752
págs. 753-768
págs. 769-774
Understanding Genre: A Reinterpretation of the Early Piano Nocturne
págs. 775-780
págs. 781-792
págs. 793-804
Liszt's Reputation: the Role of Rezeptionsästhetik
págs. 805-810
págs. 811-820
Rameau und Italien: Zur italienischen Musiktheorie in der zweiten Hälfte des 18th.Jahrhunderts
págs. 821-826
págs. 827-838
Patriotism at the Opéra-Comique during the Revolution: Gréty's "Callias, uo nature et patrie"
págs. 839-852
The Dramaturgy of "Grand Opéra": Some Origins
págs. 853-858
págs. 859-868
Filippo, Stefano e Martha: NewFindings on Chamber Music al the Imperial Court in the Second Half of the 16th Century
págs. 869-876
págs. 877-890
págs. 891-898
págs. 899-904
Claudio Saracini: Innovative or Incompetent?
págs. 905-914
Vita musicale e committenza nei conservatori napoletani del Seicento: Il S.Onofrio e i Poveri di Gesù Cristo
págs. 915-924
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados