Text and context: Luis Buñuel, Octavio Paz, and Mexico
págs. 21-30
Revolutionary Buñuel: a marxist perspective
págs. 31-42
págs. 43-52
What's in the joke?: buñuel, Dalí, Lorca and the little "un chien andalou"
págs. 53-58
págs. 59-64
págs. 65-72
Buñuel's miracles: the case of "Simón del desierto"
págs. 73-78
El subrrealismo visto y oído: el cine de Luis Buñuel
págs. 79-88
Subversive travel: the transnational Buñuel in Mexico
págs. 89-100
págs. 101-110
págs. 111-122
Buñuel durig the mexican period: space and the construction of myths
págs. 123-128
Prelude to Vichy: "L'age d'ors" glimpse into the future. From "L'age d'or" to "Les années noires"
págs. 129-136
Luis Buñuel: un cine del exilio redimido
págs. 137-144
págs. 145-154
Images surréalistes et cinéma buñuélien: citation, modèle ou principe de la vision?
págs. 155-166
págs. 167-172
The film Buñuel did not make: "Ilegible, hijo de flauta"
págs. 173-186
págs. 187-192
Octavio Paz y Luis Buñuel: realismo visionario vs. surrealismo, una recapitulación
págs. 193-202
El discreto encanto de la farsa: "Hamlet" de Buñuel
págs. 203-212
Exterminating visions: the collaboration of Luis Buñuel and Gabriel Figueroa
págs. 213-220
págs. 221-228
Buñuel documental: la sinfonía hurdana
págs. 229-238
Wuthering heights: Buñuel, Bataille, Brontë.
págs. 239-246
Surreal confessions and heretical interventions: Buñuel, "Belle de Jour" and (be)coming
págs. 247-256
Marvellous mutilations: acknowledging Buñuel's legacy of surreal violence
págs. 257-264
Revolution and repression: the prologue of "Le fantôme de la liberté"
págs. 265-272
Eye-openig revision: cinematic foreclosure in Kagel's 1981 soundtrack to "Un chien andalou"
págs. 273-278
Hot spots, avatars and narrative fields for ever: Buñuel's legacy for new digital media and interactive database narrative
págs. 279-292
págs. 293-302
págs. 303-308
La mano "Viva": Buñuel y "The beast wiht five fingers"
págs. 309-326
págs. 327-334
págs. 335-340
Photography and the problem of rural Spain in the 1930s: Buñuel's "Las Hurdes: tierra sin pan" and its visual contex
págs. 341-346
págs. 347-354
Luis Buñuel: el discurso subversivo en "Un chien andalou"
págs. 355-368
De la resignación a al ira: el punto de vista de las mujeres en el cine de Luis Buñuel
págs. 369-378
págs. 379-396
págs. 397-404
"Heimlichkeit" destroyed: Freud's "The "uncanny"" and "The exterminating angel"
págs. 405-412
"Sauvage et mignon": a star study of Pierre Batcheff
págs. 413-418
The grotesque mirror: deformity, mutilation and transgression
págs. 419-428
Surrealist poetry in motion: José María Hinojosa and Luis Buñuel
págs. 429-438
Les mondes originaires dans "Abismos de pasión" et "La joven": de la pulsion au salut
págs. 439-452
"Land without bread": a Nietzschean reading
págs. 453-460
The sound of Buñuel: "El ángel exterminador" and "Le charme discret de la bourgeoisie"
págs. 461-466
A psychoanalytic understanding of perversions: the case of "Belle de Jour"
págs. 467-472
págs. 473-478
págs. 479-494
A double take on the "Charm" of the bourgeoisie: Buñuel's "L'âge d'or" and Renoir's "La règle du jeu"
págs. 495-506
The de-formation of rhetoric: "L'âge d'or"
págs. 507-512
A conversation between brecht and Buñuel: on contradiction in gestic acting
págs. 513-522
Buñuel, dieu et le diable: les références à la bible et aux textes réligieux dans "La voie lactée"
págs. 523-528
Tormentors and tormented: Buñuel's women
págs. 529-538
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados