Aquest volum condensa els resultats aconseguits en les X (2024) i XI (2025) Jornades del Doctorand del Programa de Doctorat en Estudis Humanístics de la Universitat Rovira i Virgili. Un espai que, ja consolidat com a lloc de diàleg i trobada per a les joves veus de la recerca, és el reflex d’un compromís sostingut amb l’excel·lència, la innovació i, sobretot, la transferència de saber al conjunt de la societat. Els treballs presentats demostren que aquesta interdisciplinarietat rigorosa no només és possible sinó que és especialment fructífera. La combinació de mirades diverses sobre un mateix objecte enriqueix la comprensió, genera noves preguntes i obre camins d’investigació insospitats. Més enllà de la moda acadèmica, la interdisciplinarietat s’ha convertit en una necessitat metodològica per afrontar la complexitat dels objectes d’estudi contemporanis.
págs. 7-11
Els brigadistes escocesos a la Guerra Civil espanyola: Solidaritat, consciència i lluita global
págs. 13-21
págs. 23-39
Conflictivitat dels gremis de Reus i Tarragona al segle XVIII: Mirades historiogràfiques i metodològiques
págs. 41-63
I primi piani di studio per l'insegnamento della storia dell'arte nelle scuole secondarie: Confronto Italia-Spagna
págs. 65-84
págs. 85-97
págs. 99-116
págs. 117-133
págs. 135-149
Els criteris de classificació de cançons d'Andreu Ferrer Ginard: Aplicació de l'arxivística folklòrica
págs. 151-162
Imágenes de género en los libros de texto de la escuela secundaria italiana: entre representaciones sexistas y nuevas narraciones
págs. 163-175
La literatura medieval en los manuales escolares italianos: género, textos y una propuesta de redefinición del canon literario en la enseñanza secundaria italiana (11-14 años)
págs. 177-191
Els baldaquins del Panteó Reial de Santes Creus: Ideologia i circulació de formes artístiques al tombant del segle XIV
págs. 191-210
págs. 211-224
© 2001-2026 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados