Periodo de publicación recogido
|
|
|
Transmitting white monolingual Anglo-American norms: A concept analysis of “quality of language” in parent-child interactions
Andrea A. N. MacLeod, Catrine Demers
Applied psycholinguistics, ISSN 0142-7164, Vol. 44, Nº 4, 2023 (Ejemplar dedicado a: Towards a Just and Equitable Applied Psycholinguistics), págs. 431-459
Narratives by bilingual children: a tale of strengths and growth during kindergarten
Andrea A. N. MacLeod, Diane Pesco
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 26, Nº. 7, 2023, págs. 891-903
The role of exposure on school-aged bilingual language abilities – it depends on what you measure
Myriam L. H. Beauchamp, Andrea A. N. MacLeod
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 25, Nº. 9, 2022, págs. 3404-3419
Evidence of phonological transfer in bilingual preschoolers who speak Arabic and French
Rabia Sabah Meziane, Andrea A. N. MacLeod
International Journal of Bilingualism: interdisciplinary studies of multilingual behaviour, ISSN 1367-0069, Vol. 25, Nº. 6, 2021, págs. 1680-1695
Language abilities of children with refugee backgrounds: Insights from case studies
Andrea A. N. MacLeod, Rabia Sabah Meziane, Diane Pesco
Applied psycholinguistics, ISSN 0142-7164, Vol. 41, Nº 6, 2020 (Ejemplar dedicado a: The Language, Literacy and Social Integration of Refugee Children and Youth), págs. 1329-1349
Andrea A. N. MacLeod, Natalie Castellanos Ryan, Sophie Parent, Sophie Jacques, Jean R. Séguin
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 22, Nº. 4, 2019, págs. 473-492
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados