Periodo de publicación recogido
|
|
|
Using Behavioral Insights to Increase Parental Engagement: The Parents and Children Together Intervention.
Susan E. Mayer, Ariel Kalil, Philip Oreopoulos, Sebastian Gallegos
Journal of human resources, ISSN 0022-166X, Vol. 54, Nº 4, 2019, págs. 900-925
Student Coaching: How Far Can Technology Go?
Philip Oreopoulos, Uros Petronijevic
Journal of human resources, ISSN 0022-166X, Vol. 53, Nº 2, 2018, págs. 299-329
Leaving Boys Behind: Gender Disparities in High Academic Achievement
Nicole M. Fortin, Philip Oreopoulos, Shelley A. Phipps
Journal of human resources, ISSN 0022-166X, Vol. 50, Nº 3, 2015, págs. 549-579
When Opportunity Knocks, Who Answers?: New Evidence on College Achievement Awards
Joshua D. Angrist, Philip Oreopoulos, Tyler B. Williams
Journal of human resources, ISSN 0022-166X, Vol. 49, Nº 3, 2014, págs. 572-610
A Professor Like Me: The Influence of Instructor Gender on College Achievement
Florian. Hoffman, Philip Oreopoulos
Journal of human resources, ISSN 0022-166X, Vol. 44, Nº 2, 2009, págs. 479-494
Short-, Medium-, and Long-Term Consequences of Poor Infant Health: An Analysis Using Siblings and Twins
Philip Oreopoulos, Mark Stabile, Randy Walld, Leslie L. Roos
Journal of human resources, ISSN 0022-166X, Vol. 43, Nº 1, 2008, págs. 88-138
The compelling effects of compulsory schooling: evidence from Canada
Philip Oreopoulos
Canadian journal of economics = Revue canadienne d'économique, ISSN 0008-4085, Nº. 1, 2006, págs. 22-52
Peers' intentions and anthropomorphic measures effects on dropping out high school
Toni Mora, Philip Oreopoulos
XVI Encuentro de Economía Pública: Granada, Palacio de Congresos. 5 y 6 de febrero de 2009, 2009, ISBN 978-84-691-8950-4
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados