Área de conocimientoPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Training physical education students to self-regulate during basketball free throw practice
Timothy J. Cleary, Barry J. Zimmerman, Tedd Keating
Research quarterly for exercise and sport, ISSN 0270-1367, Vol. 77, Nº. 2, 2006, págs. 251-262
Evaluación de la Autoeficacia Regulatoria: Una Perspectiva Social Cognitiva
Barry J. Zimmerman, Anastasia Kitsantas, Magda Campillo Labrandero
Revista Evaluar, ISSN-e 1667-4545, Vol. 5, Nº. 1, 2005, págs. 1-21
Self-regulation and academic achievement and resilience: A longitudinal study
Barry J. Zimmerman, Laura Nota, Salvatore Soresi
International journal of educational research, ISSN 0883-0355, Nº. 3, 2004, págs. 198-215
Acquiring writing revision and self-regulatory skill through observation and emulation.
Barry J. Zimmerman, Anastasia Kitsantas
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 94, Nº. 4, 2002, págs. 660-668
Self-Regulating Intellectual Processes and Outcomes: A Social Cognitive Perspective
Barry J. Zimmerman, Dale H. Schunk
Motivation, emotion, and cognition: integrative perspectives on intellectual functioning and development / David Yun Dai (ed. lit.), Robert J. Sternberg (ed. lit.), 2004, ISBN 0-8058-4557-7, págs. 323-350
Self-regulation of musical learning
Gary E. McPherson, Barry J. Zimmerman
The new handbook of research on music teaching and learning: A project of the Music Educators National Conference, 2002, ISBN 0195138848, págs. 327-347
Cognición, cambio de conducta y aprendizaje social
L. Rosenthal, Barry J. Zimmerman
Lecturas de aprendizaje y enseñanza / coord. por Ángel I. Pérez Gómez, Julián Almaraz Carretero, 1981, ISBN 84-317-0541-8, págs. 143-216
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados