Sevilla, España
La apertura del edificio de la Casa de la Música Húngara (Sou Fujimoto Architects) no sólo dota a Budapest de una obra única, sino que proporciona al panorama arquitectónico actual una especulación especialmente fértil para diagnosticar el presente en términos tanto culturales como políticos. Este edificio se enfrenta a las claves de la modernidad que siguen vigentes, aunque se creían dejadas atrás, desafiando el llamado Estatuto de la Arquitectura. Exigiendo un mayor compromiso a quienes practican una hermenéutica banal, argumentaremos que una simple comparación formal es una prueba más de las carencias de la crítica arquitectónica, siendo inaceptable que esta obra quede por debajo de su mayor logro: volver a centrar con éxito las cláusulas de diseño actuales dentro de una dispersión e incertidumbre generalizadas.
The opening of the House of Hungarian Music building (Sou Fujimoto Architects), not only provides Budapest with a unique work, but also provides the current architectural landscape with a particularly fertile speculation for diagnosing the present in both cultural and political terms. This building confronts the keys to modernity that are still in place, even though they were thought to be left behind, challenging the so-called Statute of Architecture. Demanding a greater commitment from those who practice a banal hermeneutic, we will argue that a simple formal comparison is further proof of the shortcomings of architectural criticism, it being unacceptable that this work should fall short of its greatest achievement: successfully re-centring current design clauses within a generalised dispersion and uncertainty. Architectural works that reveal their time are rare, and the risks taken in Fujimoto’s projects provide, perhaps not certainties, but reflective milestones.
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