Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


El passat perifràstic en català antic. Una revisió a partir d'estudi de corpus

    1. [1] Universitat d'Alacant

      Universitat d'Alacant

      Alicante, España

  • Localización: eHumanista: IVITRA, Nº. 2, 2012 (Ejemplar dedicado a: Aspectes de diacronia de la llengua catalana (en el context romànic).), págs. 118-147
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      L‟article revisa els orígens i l‟evolució del passat perifràstic del català, amb el verb anar com a auxiliar; aquesta evolució és excepcional perquè, un verb que indica moviment cap a una destinació física, s‟ha convertit en marcador de passat i no de futur, com ha ocorregut en altres llengües. Les dades provenen del corpus CIGCA (segles XIII-XV). Es descriuen els contextos afavoridors, el valor inicial i el factor central de la fixació de la perífrasi.

    • English

      Analysis of the periphrastic past tense in Catalan with the auxiliary verb anar. This evolution is unusual in that a verb of movement has become a mark of past tense and not of future tense, as it would be expected.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno