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A Biography of Place: Thinking between Text, Practice, and Space at the Mission of St. Joseph, Senegal

    1. [1] University of Massachusetts Amherst

      University of Massachusetts Amherst

      Town of Amherst, Estados Unidos

  • Localización: Historical Archaeology, ISSN 0440-9213, Vol. 57, Nº. 3, 2023, págs. 912-931
  • Idioma: inglés
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      Se presenta una “biografía del lugar” como un medio para analizar la relación entre la misionización y el lugar en la Misión Católica de San José, Ngasobil, Senegal (1863–1930). El enfoque biográfico tradicional es un modo potente de pensar a través de los paisajes misioneros que permite recoger más información sobre la materialidad de la misionización; sin embargo, aquí, se explora una comprensión adicional de la biografía, una enfocada en el acto de escribir en sí mismo, para comprender las formas en que los mismos misioneros pensaron sobre la creación del lugar de la misión. Ya se está produciendo una biografía de San José en los archivos, que se leen como metafóricamente hagiográficos en su atribución de la agencia divina al lugar de la misión como un medio para producir conversión y vocación. A través de estas dos líneas de evidencia, queda claro que el liderazgo de la misión pensó explícitamente en cómo estar en Ngasobil sirvió para cultivar la fidelidad y producir vocaciones religiosas.

    • English

      A “biography of place” is presented as a means for parsing the relationship between missionization and place at the Catholic Mission of Saint Joseph, Ngasobil, Senegal (1863–1930). The traditional biographical approach is a potent mode of thinking through missionary landscapes that allows the gleaning of more information about the materiality of missionization; however, here, an additional understanding of biography—one focused on the act of writing itself—is explored in order to understand the ways in which missionaries themselves thought about making the mission place. A biography of St. Joseph’s is already occurring in the archives, which are read as metaphorically hagiographic in their attribution of divine agency to the mission place as a means of producing conversion and vocation. Through these two lines of evidence, it becomes clear that mission leadership thought explicitly about how being in Ngasobil served to cultivate faithfulness and to produce religious vocations.


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