Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Nola iker dezakegu pediatrian?

    1. [1] Osakidetza
  • Localización: Osagaiz: osasun-zientzien aldizkaria, ISSN-e 2530-9412, Vol. 8, Nº. Extra 1 (Ale berezia), 2024 (Ejemplar dedicado a: XVI. Pediatria Topaketak), págs. 13-18
  • Idioma: euskera
  • Títulos paralelos:
    • How can we research in pediatrics
  • Enlaces
  • Resumen
    • English

      In Primary Health Care (PHC), every 5 consultations, a need for knowledge arises, which must be translated into a clinical question to be answered. However, more than 60% of these were not sought.  In the official programs of pediatrics (medicine and nursing), the competencies related to research are collected, such as knowledge and skills necessary to improve clinical practice, the quality of care offered to people, and increase the knowledge of the specialty. Therefore, research should be a regular activity in PHC, but there is an important imbalance between the needs of knowledge and the research activity. In this sense, the difficulties in carrying out research in PHC are well known. However, the examples of research carried out in our context are numerous and varied in terms of research area, methodology and design. To achieve permanent and sustainable research projects in PHC, key challenges and strategies could include the training of professionals, the integration of PHC into the university and the creation of the necessary minimum infrastructure and research networks. The support units/services of the Health Research Institutes (OII) represent a unique resource for the professionals of the health system to be involved in or carry out their research projects. In addition, thanks to technological developments and the accessibility to data collection platforms, research networks focused on  specific pathologies have proliferated in all pediatric specialties. Research networks facilitate the exchange of knowledge and resources between physically distant multidisciplinary researchers, overcoming logistical, methodological and ethical barriers. How to initiate or become involved in research? There are different choices, such as, cultivating critical thinking and asking daily clinical questions, participating in ongoing projects, starting from a literature review, exploring unanswered questions or embarking on a doctoral thesis. It is essential to integrate research and knowledge management into the professional career to improve the quality of clinical practice.

    • euskara

      Lehen Mailako Arretan (LMA) bost kontsultetatik batean, ezagutza-behar bat sortzen da, eta horrek erantzuna behar duen galdera klinikoa eragiten du. Badakigu, ordea, galderen %60 baino gehiagok ez duela ondoren informazio-bilaketarik izaten. Pediatriako erizaintza zein medikuntzako espezialitateetako programa ofizialetan, ikerketari lotutako konpetentziak jasotzen dira, praktika klinikoa eta pertsonei emandako zaintzen kalitatea hobetzeko eta espezialitateko ezagutzak areagotzeko beharrezko ezagutza eta gaitasun gisa. Beraz, ikerketak LMAko jarduera erregularra izan beharko luke. Errealitatean, ordea, desoreka nabarmena da ezagutza-beharren eta ikerketa-jardueraren artean. Zentzu honetan, LMAn ikerketa gauzatzeko dauden zailtasunak aski ezagunak dira. Hala ere, gure testuinguruan gauzatu diren ikerketen adibideak ugariak dira, eta askotarikoak ikerketa eremuari, metodologiari zein diseinuari dagokionean. LMAn ikerketa-proiektu iraunkorrak eta jasangarriak lortzeko, funtsezko erronka eta estrategien artean profesionalen formakuntza, LMA unibertsitatean txertatzea eta beharrezko gutxieneko azpiegiturak eta ikerketa-sareak sortzea leudeke. Ildo honetan, Osasun Ikerketa Institutuetako (OII) laguntza-unitateei esker osasun-sistemako profesionalek, ikerketan murgiltzeko edota euren ikerketa proiektuak aurrera eramateko baliabide paregabea daukate. Bestalde, garapen-teknologikoari eta datuak biltzeko plataformen irisgarritasunari esker, patologia zehatzen inguruko ikerketa-sareak ugaritu egin dira pediatriako espezialitate guztietan. Ikerketa-sareek fisikoki urrun dauden diziplina anitzeko ikertzaileen artean ezagutzak eta baliabideak trukatzea errazten dute, oztopo logistiko, metodologiko eta etikoak gaindituz. Baina nola hasi edo murgildu ikerketan? Aukera batzuk honakoak dira: iritzi kritikoa izanez, eguneroko galdera klinikoetatik abiatuta, abian diren proiektuetan parte hartuz, berrikuspen bibliografiko batetik abiatuta, erantzun gabe dagoen galdera batetik abiatuta edota doktoretza-tesia egitera animatuz. Kalitatezko praktika klinikoa hobetu ahal izateko, funtsezkoa da ibilbide profesionalean ikerketari eta ezagutzaren kudeaketari tokia egitea.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno