Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Social Media Usage in Higher Education Learning: An Exploratory Approach with Data from China, Poland and Spain

Malgorzata Bartosik Purgat, Nela Filimon

  • español

    Este trabajo identifica patrones de uso de los medios sociales (MS) con fines educativos. Datos de China, Polonia y España son analizados con modelos de clases latentes que permiten identificar tres perfiles: uno de usuarios intensivos de los MS (70.72%), un grupo de usuarios que se conectan todo el tiempo (25.18%) y uno de usuarios ocasionales (4.10%). Las variables culturales (nacionalidad) y demográficos, junto con la frecuencia de uso de los MS, completan los perfiles de los segmentos.

  • English

    We identify behavioral patterns of SM usage for educational purposes of students from Poland, Spain and China. The LC model suggests three clusters: a group of heavy SM users (70.72%), one of users connected to SM all the time (25.18%), and a group of occasional users (4.10%). Cultural differences (nationality), demographic variables and the educational motives for SM usage complete the profile of the clusters with women, on average, more intensive users of SM for education purposes than men.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus