Adriana Valeria Treviño Saldívar, Enrique Ismael Meléndez Ruiz, Demian Ábrego Almazán
Over the years, the tourism sector has presented significant technological changes, forcing travel agencies to reinvent how they offer and provide their services to adapt to this new online travel environment, and since there are two types of intermediaries in this service, it is essential to study the consumer's purchase intention and the factors behind that decision-making. Therefore, the objective of this study was to examine factors that affect the purchase intention of tourists through online travel sales websites, through an adaptation of the TAM. Data were collected from 404 individuals over 18 years old from Tamaulipas, Mexico. For its analysis, the statistical technique of structural equations with partial least squares was applied. The results highlight the difference in the respondents' age with respect to their purchase intention and its relationship with perceived usefulness and trust.
Con el paso de los años, el sector turístico ha presentado significantes cambios tecnológicos, obligando a las agencias de viaje a reinventar la forma en que ofrecen y prestan sus servicios para adaptarse a este nuevo entorno de viajes en línea, y debido que existen dos tipos de intermediarios en este servicio, resulta fundamental estudiar la intención de compra del consumidor y los factores detrás de esa decisión. Por lo que el objetivo de este estudio fue examinar factores que afectan la intención de compra de turistas mediante sitios web de venta de viajes online, a través de una adaptación del TAM. Los datos fueron recolectados de 404 personas mayores de 18 años del estado de Tamaulipas, México. Para su análisis se aplicó la técnica estadística de ecuaciones estructurales con mínimos cuadrados parciales. Los resultados resaltan la diferencia de los encuestados según su edad con respecto a su intención de compra y su relación con la utilidad y confianza percibida.
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