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Media advocacy and the actualization of “Vision 2020: the right to sight” in Nigeria: A review

    1. [1] University of Abuja

      University of Abuja

      Nigeria

    2. [2] Taraba State University

      Taraba State University

      Nigeria

    3. [3] Federal University of Technology

      Federal University of Technology

      Nigeria

  • Localización: Revista Española de Comunicación en Salud, ISSN-e 1989-9882, ISSN 2444-6513, Vol. 15, Nº. 1, 2024, págs. 86-97
  • Idioma: inglés
  • Títulos paralelos:
    • Media advocacy y la actualización de “Visión 2020: el derecho a la visión” en Nigeria: Una revisión
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      Introducción: Nigeria es uno de los países en vías de desarrollo del África subsahariana con mayor incidencia de oncocercosis y otras enfermedades tropicales desatendidas (ETD). Sin embargo, la promoción mediática, la concienciación pública y la participación de los nigerianos en el control de la oncocercosis son inciertas. Objetivos: Este estudio pretende determinar la potencia, las lagunas y las deficiencias de los medios de comunicación en lo que respecta al cumplimiento de su responsabilidad social de concienciar sobre la oncocercosis y los esfuerzos de los medios de comunicación en la actualización de Visión 2020. Metodología: Este estudio adopta un método de investigación documental en el que el investigador utilizó Google Scholar para recuperar artículos de investigación pertinentes. Resultados: el estudio reveló que la oncocercosis tiene una avalancha de efectos socioeconómicos adversos en la población de Nigeria. Además, también se descubrió que media advocacy relacionada a la oncocercosis es latente, lo que puede impedir la realización de la Visión 2020 de la Organización Mundial de la Salud en el país. Conclusión: informar sobre la oncocercosis a través de los medios de comunicación convencionales no es suficiente en una sociedad como la nigeriana, por lo que es necesario combinar los canales de comunicación convencionales con otros interpersonales, como la iglesia/mezquita, el mercado, las instituciones tradicionales, etc.

         

    • English

      Introduction: Nigeria is one of the developing countries that have the highest challenge of Onchocerciasis and other Neglected Tropical Diseases (NTDs) in Africa. Objectives: This study aims at ascertaining the potency, gap and deficiencies of the media in regards to discharging their social responsibility of creating awareness on river blindness and the media’s efforts in the actualization of Vision 2020. Methodology: This research study adopts a documentary research method where the researchers used the Google Scholar to retrieved relevant research journal articles, books, seminar papers and other relevant publications. In order to retrieve relevant materials the following steps were followed identification of keywords, Database Search, Inclusion and Exclusion Criteria, Screening and Selection and lastly Data Extraction and Synthesis. Results: the study found that river blindness (Onchocerciasis) has avalanche of adverse socio-economic effects on the populace of Nigeria. Furthermore, it was also found that media advocacy on Ochocerciasis is dormant and this has the potency to impede the actualization of the World Health Organization’s Vision: 2020 in the country. Conclusion: Communicating information on river blindness using only the conventional media is not enough in a society like Nigeria; hence there is the need for a combination of the conventional and other interpersonal channels of communication like the church/mosque, market, traditional institutions, etc.

    • português

           


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