Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Interactive narrative in the form of new media: Defining role playing games

Johansen Quijano Cruz

  • español

    Este artículo analiza los requisitos de una historia y cómo los role playing games (juego de roles) cumplen con estos requisitos. El artículo toma en consideración las teorías sobre formas narrativas tradicionales —como la novela—, al igual que las teorías contemporáneas que analizan la narración en los multimedios. Estas teorías sugieren que los estos "juegos" deben considerarse como narrativas interactivas y no simplemente como juegos. El artículo, además, ofrece implicaciones pedagógicas sobre la existencia de este nuevo modo de narración.

    Cómo citar: Quijano-Cruz, J. (2008). Interactive narrative in the form of new media: Defining role playing games. Pedagogía, 41(1), 61-72. Recuperado de https://revistas.upr.edu/index.php/educacion/article/view/16676

  • English

    This article looks at the requirements of a story and how role playing games fit these requirements. It considers theories regarding traditional forms of storytelling, such as novels, as well as more contemporary forms of stories as represented through new media formats. It suggests that role playing games be considered as interactive narratives, instead of simply as 'games‘. It also offers possible pedagogical implications for this new form of narrative.

    How to cite: Quijano-Cruz, J. (2008). Interactive narrative in the form of new media: Defining role playing games. Pedagogía, 41(1), 61-72. Retrieved from https://revistas.upr.edu/index.php/educacion/article/view/16676


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus