Roberto García Bardón, Natalia Arroyo Vázquez
Objectius: L’objectiu d’aquest treball és descriure les característiques dels perfils i les publicacions de les biblioteques universitàries espanyoles a TikTok: fins a quin punt estan presents en aquest mitjà, com són les seves publicacions, els temes que tracten i quantes interaccions reben, amb l’objectiu d’identificar bones pràctiques per ajudar altres biblioteques. Metodologia: Es van analitzar vuit perfils de biblioteques universitàries a TikTok durant la segona meitat de març de 2023, tots actius en el moment de l’anàlisi. Es van capturar dades quantitatives com el nombre de publicacions o el nombre de seguidors. També es van extreure dades quantitatives i qualitatives de cadascuna de les 207 publicacions dels comptes des de la seva data de creació fins al 28 de febrer de 2023, com la durada o tema o les interaccions que van rebre. Resultats: Els resultats proporcionen informació sobre la presència de les biblioteques universitàries espanyoles a TikTok, encara és escassa però en augment. Es van analitzar variables com la freqüència de publicació, la durada dels vídeos, el contingut dels vídeos, el nombre de visualitzacions, les interaccions que reben i la taxa d’interacció. Es van identificar dues biblioteques universitàries amb millor compromís de l’audiència a TikTok. Es van analitzar les característiques dels deu missatges amb més visualitzacions i interaccions. Tots ells comparteixen la barreja d’informació sobre la biblioteca, transmesa a través d’un missatge curt i senzill, amb un enfocament humorístic, divertit o informal. Alguns segueixen les tendències de moda a TikTok.
Goals: The objective of this paper is to describe the characteristics of the profiles and publications of Spanish university libraries on TikTok: to what extent they are present in this medium, what their posts are like, the topics they cover and how many interactions they receive, in order to identify good practices to help other libraries. Methodology: Eight university library profiles on TikTok were analyzed in the second half of March 2023, all of which were active at the time of the analysis,. Quantitative data such as the number of posts or the number of followers were captured. Quantitative and qualitative data were also extracted from each of the 207 publications in the accounts from their creation date until February 28, 2023, such as their duration or topic or the interactions they received. Results: The results provide information about the presence of Spanish university libraries on TikTok, which is still scarce but is increasing. Variables such as the frequency of publication, video length, video content, the number of views, the interactions they receive and the engagement rate are analyzed. Two university libraries with the best audience engagement on TikTok were identified. The characteristics of the ten posts with the most views and interactions are analyzed. All of them share the mixture of information about the library, transmitted through a short and simple message, with a humorous, fun or informal approach. Some follow fashion trends on TikTok.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados