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Resumen de Paper de la realitat virtual en infants amb paràlisi cerebral

Jesús Sánchez Lozano, Sandra Martínez Pizarro

  • español

    Fundamento. La parálisis cerebral infantil causa un deterioro del movimiento asociado a reflejos exagerados, distensión o espasticidad de las extremidades y el tronco, postura inusual, movimientos involuntarios y marcha inestable. Actualmente 770 mil niños en el mundo la sufren.

    Objetivo. El principal objetivo es examinar la literatura existente sobre la eficacia de la realidad virtual en niños con parálisis cerebral.

    Método. Se realizó una revisión bibliográfica siguiendo la normativa PRISMA. Se consultaron las bases de datos de PubMed, Cinahl, PsycINFO, SPORTDiscus, Academic Search Complete, Lilacs, IBECS, CENTRAL, SciELO y WOS. Se utilizó la herramienta Cochrane para valorar el riesgo de sesgo, y la calidad de la evidencia se evaluó con GRADE.

    Resultados. La realidad virtual produce múltiples beneficios en niños con parálisis cerebral. El número total de participantes en la revisión fue de 215 niños. La duración total del programa osciló entre 8 y 12 semanas, y la frecuencia media fue entre dos y tres veces por semana.

    Conclusiones. La realidad virtual es efectiva en niños con parálisis cerebral para mejorar la marcha, el equilibrio, la fuerza muscular, la función motora gruesa de las extremidades inferiores y la función motora fina de las extremidades superiores. Mejora también la independencia en las actividades diarias y la movilidad funcional y articular durante la marcha, así como la calidad de vida.

  • català

    Fonament. La paràlisi cerebral infantil causa un deteriorament del moviment associat a reflexos exagerats, distensió o espasticitat de les extremitats i el tronc, postura inusual, moviments involuntaris i marxa inestable. Actualment 770 mil infants al món la pateixen.

    Objectiu. L’objectiu principal és examinar la literatura existent sobre l’eficàcia de la realitat virtual en infants amb paràlisi cerebral.

    Mètode. Es va fer una revisió bibliogràfica seguint la normativa PRISMA. Es van consultar les bases de dades de PubMed, Cinahl, PsycINFO, SPORTDiscus, Academic Search Complete, Lilacs, IBECS, CENTRAL, SciELO i WOS. Es va utilitzar l’eina Cochrane per valorar el risc de biaix, i la qualitat de l’evidència es va avaluar amb GRADE.

    Resultats. La realitat virtual produeix múltiples beneficis en infants amb paràlisi cerebral. El nombre total de participants a la revisió va ser de 215 infants. La durada total del programa va oscil·lar entre 8 i 12 setmanes, i la freqüència mitjana va ser entre dues i tres vegades per setmana.

    Conclusions. La realitat virtual és efectiva en infants amb paràlisi cerebral per millorar la marxa, l’equilibri, la força muscular, la funció motora global de les extremitats inferiors i la funció motora fina de les extremitats superiors. Millora també la independència en les activitats diàries i la mobilitat funcional i articular durant la marxa, així com la qualitat de vida.

  • English

    Background. Cerebral palsy causes impaired movement associated with exaggerated reflexes, stiffness or spasticity of the limbs and trunk, unusual posture, involuntary movements, and unsteady gait. Currently 770,000 children in the world suffer from it.

    Objective. The main objective is to examine the existing literature on the effectiveness of virtual reality in children with cerebral palsy.

    Method. A bibliographic review was carried out following the PRISMA regulations. PubMed, Cinahl, PsycINFO, SPORTDiscus, Academic Search Complete, Lilacs, IBECS, CENTRAL, SciELO, and WOS databases were consulted. The Cochrane tool was used to assess the risk of bias and the quality of evidence was assessed GRADE.

    Results. Virtual reality produces multiple benefits in children with cerebral palsy. The total number of participants included in the review was 215 children. The total duration of the program ranged from 8 to 12 weeks; and the average frequency was between two and three times per week.

    Conclusions. Virtual reality is effective in children with cerebral palsy for improving gait, balance, muscle strength, gross motor function of the lower extremities, and fine motor function of the upper extremities. It also improves independence in daily activities, functional and joint mobility while walking as well as quality of life.


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