Después de trazar el modo en que Honneth interpreta la teoría sartreana de la intersubjetividad y ver cómo se basa esencialmente en la consideración del El ser y la nada, este artículo se propone discutir algunas de las tesis del paradigma sartriano del reconocimiento que emergen en la Crítica de la razón dialéctica, en particular las relativas al “groupe en fusion” que escapan a la interpretación de Honneth. Puede concluirse que la obra filosófica final de Sartre resulta decisiva en el esfuerzo para conceptualizar el reconocimiento, porque ofrece una comprensión más compleja y articulada del mundo de vida social.
After tracing the way in which Honneth interprets Sartre’s theory of intersubjectivity and seeing how it is essentially based on the consideration of Being and Nothingness, this article aims to discuss some of the theses of the Sartrian paradigm of recognition that emerge in the Critique of Dialectical Reason, in particular those relating to the “groupe en fusion”, that elude the Honnethian interpretation. It can be concluded that Sartre’s last philosophical work is decisive in the effort to conceptualise recognition, because it offers a more articulate and complex understanding of the social world.
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