Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de La importància de la vinculació de la natura en la creativitat infantil: una exploració a través del joc lliure, la motricitat i l’educació estètica

Anna Girbau Ferrés

  • català

    Actualment podem trobar múltiples estudis científics des de disciplines diverses que alerten de les conseqüències de la desconnexió de les persones envers els entorns naturals. Seguint aquest plantejament, la recerca que es presenta busca oferir una mirada de la natura centrada en la creativitat, per tal d’observar-ne la influència. Per a l’anàlisi d’aquesta relació ens hem basat en tres elements, com són el joc lliure, la motricitat i l’educació estètica, ja que són les formes principals d’expressió de la creativitat en els infants. Per tal de dur a terme la recerca s’ha fet un estudi de cas de l’Institut Escola Josep Maria Xandri, de Sant Pere de Torelló. Seguint una metodologia qualitativa i sota un paradigma interpretatiu s’ha apostat per l’interaccionisme simbòlic, és a dir, un estudi que busca el coneixement d’una realitat a partir de les atribucions de significat generat per la interacció de les persones. Per concloure, a través de les dades recollides, s’ha pogut comprovar l’impacte positiu que suposa la natura en la creativitat dels infants i en el seu desenvolupament harmònic i integral.

  • English

    Scientific studies which are currently emerging from various disciplines warn about the consequences of the disconnection of people from natural environments. Following this approach, the research presented here seeks to offer a vision of nature focused on creativity, in order to observe nature’s influence on the latter. For the analysis of this relationship, we have based ourselves on three elements: free play, motricity and aesthetic education, as they are the main forms of expression of creativity in children. In order to conduct this research, a case study was carried out on the Josep Maria Xandri School in the town of Sant Pere de Torelló. Applying a qualitative methodology and an interpretative paradigm, we have opted for a symbolic interactionism, that is to say, a study that seeks to explore a reality based on the attributions of meaning generated by the interaction of people. In conclusion, on the basis of the collected data, we have verified the positive impact that nature has on children’s creativity and on their harmonious integral development.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus