Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Els seminaris depràctica reflexiva com a estratègia metodològica per al desenvolupament de competències professionals al grau de pedagogia

Jorge Luis Méndez Ulrich, Núria Rajadell Puiggròs, María Fernanda Duprat San Martín, Astrid Castells Tello, Elena Noguera i Pigem

  • català

    En aquest treball es presenten els resultats d’un estudi transversal i descriptiu realitzat en el marc de les pràctiques externes del grau de pedagogia de la Universitat de Barcelona amb l’objectiu de valorar la percepció de l’alumnat respecte ala utilitat de la metodologia de seminaris de pràctica reflexiva (SPR) per al desenvolupament de les competències professionals de la pedagogia.A més, es va avaluar la percepció dels tutors i tutores respecte al nivell d’adquisició d’aquestes competències per part de l’alumnat.En aquest estudi van participar cent cinquanta-nou estudiants del grau de pedagogia que cursaven les pràctiques externes durant el curs 2021-2022,cent cinquanta-un tutors i tutores de les institucions de pràctiques i vint-i-vuit de la universitat, que són els que implementen els SPR amb l’alumnat. Els resultats suggereixen que, per part de l’alumnat es dona una elevada satisfacció tant pel que fa ales pràctiques en el seu conjunt com ambla metodologia dels SPR. Pel que fa a l’avaluació de competències s’observa que tots dos tipus de tutors i tutores valoren molt positivament l’assoliment de competències per part de l’alumnat (tot i que els resultats suggereixen la necessitat d’introduir alguna millora pel que fa a les competències tècniques i les de gestió).

  • English

    This study presents the results of a transversal descriptive research carried out within the framework of the external practices of the Pedagogy degree studies at the University of Barcelona (UB) with the aim of assessing students’ perception of the usefulness of the Reflective Practice Seminars(RPS) methodology for the development of professional skills in Pedagogy. In addition, the tutors’ perception of the level of acquisition of these skills by students was evaluated: 159 Pedagogy degree students taking part in their external internships during the 2021-2022 academic year, 151 tutors from the internship institutions and 28 from the university who implement the SPR with the students participated in this study. The results suggest that, on the part of students, there is a high degree of satisfaction both with the practices as a whole and with the RPS methodology. With regard to the evaluation of skills, it is observed that both types of teachers value very positively the achievement of skills by students (although the results suggest the need to introduce some improvements with respect to technical and management skills).


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus