Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Implications of zero party data on user decision-making in digital advertising: the implications of behavioral economics on decision-making

Amanda Bianchi Durántez

  • español

    La publicidad digital actual se basa predominantemente en datos de terceros, como las cookies, que rastrean el historial de comportamiento de navegación. Los datos recogidos por estas son incompletos; reflejan el comportamiento de navegación pasadoen lugar de aportar información sobre los intereses actuales y deseos de consumo. Por eso, los anuncios basados en datos de terceros pueden no corresponder a la intención de consumo. A pesar de eso, hay varios sesgos que intervienen en el proceso de toma de decisiones. Estas influencias llevan al usuario a consumir un bien que, en un principio, no pretendía racionalmente consumir. Los datos de parte cero permiten a una empresa recoger información directa de sus usuarios. A través de datos proporcionados intencionadamente por los usuarios (como perfiles de usuario, formularios y encuestas), los anunciantes podrían crear contenidos publicitarios más pertinentes. Se lleva a cabo una investigación mediante encuestas y entrevistas para sugerir una alternativa.Este trabajo pretende evaluar el impacto de la publicidad digital utilizando datos de parte cero, analizando la posible disminución de disparidad entre la intención racional de consumo y el consumo. La publicidad digital basada en datos de parte cero es una solución que beneficia tanto el usuario como la empresa anunciante

  • English

    Today’s digital advertising is predominantly founded on third party data such as third party cookies, which track the browsing behavior history. This information is then used by advertisers to deliver tailored advertising content to specific audiences. The data collected by cookies is incomplete in the sense that it reflects past browsing behavior instead of providing information on current interests and specific consumption desires. Therefore, the advertisement content based on third party data might have a discrepancy with the user’s consumption intent. Despite this discrepancy, several biases play a role in the decision-making process. These influences lead to the user consuming a service or good, which initially was not rationally meant to be purchased. Zero party data (ZPD) allows a company to collect direct information from its users. Through the means of intentionally provided databy users (such as user profiles, forms and surveys), digital advertisers could create more pertinent advertising content. This advertising content is then based on the interests and consumption intent of a user, instead of being based on their browsing history (third party data). Due to an increased need of online privacy, third party cookies will disappear. A research through surveys and interviews has been conducted to suggest an alternative data collection strategy. This work intends to assess the impact of digital advertising using ZPD, by analyzing the potential decrease in discrepancy between rational consumption intent and actual consumption. Digital advertisement based on ZPD is a win-win solution for the user and the advertisement company


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus