Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Reconèixer la diversitat per a la millora de l’accés digital.: Fonaments i accions del Laboratori d’Innovació Social Digital

Mar Beneyto Seoane, Núria Simó Gil, Carles Bosch-Geli, Ramon Reig-Bolaño

  • English

    Digital technologies have extensively formed part of our daily lives for more than a decade. Material access to technology has become increasingly popular but part of the population is still at risk of digital exclusion. With this pretext, this article describes the foundations and practices of the Laboratory for Digital Social Innovation (LISD, from the Catalan) of the University of Vic –Central University of Catalonia (UVic-UCC),which is committed to the development of inclusive digital practices and, through action research, accompanies processes of digital and social improvement with and for the community and, in this case in particular, with and for youth. The methodology aims to recognise the socio-digital needs of the region and to work together with the community in the construction of improvement actions from a pedagogical perspective. Along this line, so far the LISD has worked on four actions for the development of digital competences of youth, especially including the most vulnerable, and the exchange of knowledge between people from different contexts. The results show that LISD’s role should be geared towards implementing systemic actions linked to facilitating access to and use of technologies, as well as the development of digital skills among the municipality’s population.

  • català

    Les tecnologies digitals formen part de la nostra vida quotidiana de forma extensiva des de fa més d’una dècada. Tot i que l’accés material a la tecnologia s’ha anat popularitzant, part de la població es troba, encara, en risc d’exclusió digital. Davant d’aquest pretext, aquest article descriu els fonaments i les accions del Laboratori d’Innovació Social Digital (LISD) de la Universitat de Vic -Universitat Central de Catalunya (Uvic-UCC), el qual aposta pel desenvolupament de pràctiques digitals inclusives i, a través de la investigació-acció, acompanya processos de millora digital i social amb i per a la comunitat, concretament de la població jove. La metodologia utilitzada pretén reconèixer les necessitats sociodigitals del territori i treballar, juntament amb la comunitat, en la construcció d’accions de millora des d’una perspectiva pedagògica. En aquesta línia i fins ara, el LISD ha treballat en quatre accions per al desenvolupament de les competències digitals de la població jove, especialment aquella més vulnerable, i l’intercanvi de coneixements entre persones de contextos diversos. Els resultats evidencien que cal orientar la funció del LISD cap a la implementació d’accions sistèmiques contextuals vinculades a facilitar l’accés i l’ús de les tecnologies, així com al desenvolupament de les competències digitals amb la població del municipi


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus