Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Challenges of the accelerated implementation of on-line learning in higher education in Paraguay

Angela Monserrat Jara Ocampos, Marc Fuertes-Alpiste, María José Rubio Hurtado

  • català

    Al Paraguai, el context accelerat de canvi de la metodologia de l’aprenentatge presencial a l’aprenentatge en línia va ser establert pel Consell Nacional d’Educació Superior (CONES) en una situació en la qual la majoria d’institucions d’educació superior del món va aplicar l’ensenyament a distància d’emergència (ERT, de l’anglès emergency remote teaching).La ràpida implantació d’aquesta modalitat pal·liativa va generar reptes pel que fa al desenvolupament d’habilitats digitals, pràctiques pedagògiques, polítiques educatives i inversió relacionada amb les infraestructures i la bretxa digital. Aquesta investigació pretén avaluar l’impacte de la implementació de l’aprenentatge en línia en l’educació superior paraguaiana adoptada en un context d’emergència i la seva sostenibilitat al Paraguai. Així, es van dur a terme tretze entrevistes obertes per videotrucada (n=13) a professors que treballen en quinze institucions diferents. Les dades recollides es van analitzar qualitativament amb Atlas-ti. Els resultats van fer emergir vuit categories relacionades entre si, de diferents maneres d’influir en les relacions entre els tres actors principals: les institucions, els estudiants i els seus professors. Les principals categories sorgides van ser l’adaptació i la implementació, les deficiències en competències digitals, l’accés a la infraestructura, l’autoregulació, el desenvolupament d’habilitats, la manca de política institucional, els problemes emocionals i els problemes socioeconòmics.Algunes d’aquestes qüestions interactuen amb altres i són rellevants per poder permetre, mantenir o oferir diferents tipus de metodologies d’aprenentatge en línia, i assenyalen requisits que la societat educativa paraguaiana ha de reforçar des de la veu dels seus actors.

  • English

    In Paraguay the accelerated context of change from face-to-face-learning to on-line learning was established by the National Council for Higher Education (Consejo Nacional de Educación Superior, CONES) in a situation which had led most higher education institutions in the world to apply emergency remote teaching (ERT). The fast implementation of this palliative modality generated challenges in terms of development of digital skills, pedagogical practices, educational policies, and investment in infrastructure and in breaching the digital gap. This research seeks to evaluate the impact of on-line learning implementation on Paraguayan higher education as adopted in an emergency context, and to assess its sustainability in Paraguay. Thus, 13 open interviews were made by video calls (n= 13) to professors working in 15 different institutions. The collected data was analyzed qualitatively with Atlas-ti. From the results emerged eight inter-related categories of different ways of influencing the relationships among the three main actors: institutions, students and professors. The main categories which emerged were adaptation and implementation, digital-skills deficiencies, access to infrastructure, self-regulation, skills development, lack of institutional policy, emotional issues, and socioeconomic problems. Some of these issues interact with others and they are of significance to enable, maintain or offer different types of on-line learning education methodologies, highlighting aspects that the Paraguayan educational society needs to strengthen according to its actors.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus