Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Com mesurar la ciberviolència de gènere?: Validació d’un instrument i resultats

  • Autores: Trinidad Donoso Vázquez, María José Rubio Hurtado, Ruth Vilà Baños
  • Localización: Revista catalana de pedagogia, ISSN 1695-5641, Nº. 21, 2022, págs. 36-48
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • How can gender cyberviolence be measured?: The validation of an instrument and some results
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      L’objectiu de l’estudi és presentar un instrument de mesura sobre la ciberviolència de gènere i analitzar les percepcions i experiències d’adolescents, així com les respostes davant d’aquestes violències. S’ha dissenyat un qüestionari dirigit a 3.043 adolescents procedents de Catalunya, Aragó, Galícia, Andalusia, Illes Balears i Canàries. Entre els resultats destaca que els i les adolescents creuen que hi ha més violència en línia que fora de línia; i perceben les accions més directes i evidents lligades a la violència sexual, però, en canvi, les conductes que menys es perceben com a violentes són aquelles en què la dona és tractada com a objecte sexual i, especialment, no es perceben com a violentes les conductes de control que s’exerceixen sobre la parella a través dels entorns virtuals. Les respostes dels i les adolescents són passives davant les ciberviolències de gènere.

    • English

      The aim of this study is to present an instrument for measuring gender cyberviolence and to analyse the perceptions and experiences of adolescents, together with their responses to such violence. For this purpose, a questionnaire was addressed to 3,043 teens from Catalonia, Aragon, Galicia, Andalusia, the Balearic Islands and the Canary Islands. The results show that adolescents believe that there is more violence online than offline. They are aware of the most direct and obvious actions related to sexual violence, although behaviours that are less frequently perceived to be violent are the treatment of women as a sexual object, and in particular, the controlling of a girlfriend’s or boyfriend’s online behaviour. The responses of the adolescents to gender cyberviolence are passive. It is concluded that the instrument is appropriate for measuring gender cyberviolence and that educational interventions are necessary to prepare adolescents for this phenomenon.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno