Santiago, Chile
The present study explored the identity of students as online learners, their communities of practice and investment in learning English and how these dimensions influenced language learning inside and outside the classroom. The research was a case study that considered participants from the Escuela Superior Politécnica de Chimborazo. Before applying the pedagogical intervention plan, an interview consisting of ten questions was applied, oriented to the dimensions of the identity and investment of the students and the communities of practice inside and outside the classroom as their dimensions.
Subsequently, an interview was applied to compile the data on the perceptions of the students who participated in the study and finally, a narrative and pedagogical intervention of three sessions was carried out, the data collected from the instruments were analyzed based on the content analysis.
The main findings showed that participants recognized the benefits of learning English through online activities, inside and outside the classroom. In addition, the importance of knowing their identity as virtual learners, how much time and resources they invest and in which communities of practice they participated. A more comprehensive study is recommended to learn more about learning English through online activities.
El presente estudio exploró la identidad de los estudiantes como alumnos en línea, sus comunidades de práctica e inversión en el aprendizaje del inglés y cómo estas dimensiones influyeron en el aprendi-zaje del idioma dentro y fuera del aula de clase. La investigación fue un estudio de caso que consideró a participantes de la Escuela Superior Politécnica de Chimborazo.
Previo a la aplicación del plan de intervención pedagógico se aplicó una entrevista conformada por diez preguntas, orientadas a las di-mensiones de la identidad e inversión de los estudiantes y las comunidades de práctica dentro y fuera del aula como sus dimensiones. Posteriormente, se aplicó una entrevista para recompilar los datos so-bre las percepciones de los estudiantes que participaron en el estudio y finalmente, se realizó una in-tervención narrativa y pedagógica de tres sesiones, los datos recolectados de los instrumentos fueron analizados en base al análisis de contenido. Los principales hallazgos mostraron que los participantes reconocieron los beneficios de aprender inglés a través de actividades en línea, dentro y fuera del aula. Además, la importancia de conocer su identidad como aprendices virtuales, cuánto tiempo y recursos invierten y en qué comunidades de práctica participaron. Se recomienda un estudio más completo para obtener más información sobre el aprendizaje del inglés a través de actividades en línea
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