Odalys Martínez Chibás, Osiris Aranda Creagh, Kirenia Matos Guzmán
Las aspiraciones fundamentales en la Educación Superior es la formación de un profesional que seamodelo en el uso de su lengua materna. Este trabajo centra la atención en dos resultados científicos que constituyentesis de doctorado de las autoras, cuyo interés es proponer como enseñar y perfeccionar la orientación didáctica hacia elanálisis y la construcción de textos literarios, en profesores en formación inicial del Licenciado en Educación Español-Literatura. Muestra como principal resultado una propuesta de ejercicios que permiten corroborar la interrelación entrelos componentes funcionales: análisis, construcción y comprensión partiendo del trabajo con textos e ideas base
The fundamental aspirations in Higher Education is the training of a professional who is a model in the useof his mother tongue. This work focuses on two scientific results that constitute the doctoral thesis of the authors, whoseinterest is to propose how to teach and improve the didactic orientation towards the analysis and construction of literarytexts, in professors in initial training of the Bachelor of Spanish Education- Literature. It shows as a main result aproposal of exercises that allow to corroborate the interrelation between the functional components: analysis,construction and understanding starting from the work with texts and basic ideas. It shows as a main result a proposal ofexercises that allow to corroborate the interrelation between the functional components: analysis, construction and theunderstanding as mediator of them, from the work with texts and basic ideas.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados