Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Performing the opportunity space of therapeutic art education for autistic children

Muchammad Bayu Tejo Sampurno, Herry Rizal Djahwasi, Ka Anggun Camelia

  • español

    This research aims to explore expressive art approaches to enhance communication in autistic children in opportunity space settings. The study discusses the process of therapeutic exploration in an online-based practice and how the space setting plays a significant role in this process. The research methodology involves a mixed-method approach, including case studies conducted at TT-ArtCourse in Yogyakarta, Indonesia, and a questionnaire to determine parents’ responses to the influence of the spatial setting. The study shows that online treatment has initial challenges in adaptation time for parents, teachers, and autistic children. The main obstacle is the lack of intimacy, which is crucial in face-to-face interactions. However, in the end, parents can see the effectiveness of the online mode, allowing them to set up their treatment room according to their child’s wishes. The study also found that the communication processes in the online-based opportunity space therapeutic ecosystem are similar to face-to-face schools.

  • English

    Esta investigación tiene como objetivo explorar enfoques de arte expresivo para mejorar la comunicación en niños autistas en entornos de espacio de oportunidad. El estudio aborda el proceso de exploración terapéutica en una práctica basada en línea y cómo el entorno espacial juega un papel significativo en este proceso. La metodología de investigación implica un enfoque de método mixto, incluyendo estudios de caso realizados en TT-ArtCourse en Yogyakarta, Indonesia, y un cuestionario para determinar las respuestas de los padres a la influencia del entorno espacial. El estudio muestra que el tratamiento en línea presenta desafíos iniciales en el tiempo de adaptación para padres, maestros y niños autistas. El principal obstáculo es la falta de intimidad, crucial en las interacciones cara-a-cara. Sin embargo, al final, los padres pueden ver la efectividad del modo en línea, lo que les permite configurar su sala de tratamiento según los deseos de su hijo. El estudio también encontró que los procesos de comunicación en el ecosistema terapéutico de espacio de oportunidad basado en línea son similares a las escuelas cara-a-cara


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus