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Resumen de The Pre-Service EFL Teachers’ Development of Phonological Processing and Evaluation of Their Attitudes toward Pronunciation

Canan Aksakallı, Oktay Yağız

  • español

    Este studio tiene como propósito investigar las actitudes hacia la pronunciación y la enseñanza de pronunciación de los profesores de inglés como lengua extranjera en formación. Otro propósito era explorar los resultados de la instrucción de pronunciación sobre el desarrollo fonológico de los profesores y, basado en los resultados, proporcionar sugerencias al tener en cuenta las necesidades pedagógicas de los aprendices en consideración dentro de la investigación. El estudio fue desarrollado usando un diseño de investigación cuantitativa. 107 profesores de inglés como lengua extranjera en formación participaron en la fase de respuesta al cuestionario, mientras que 86 de los cuales participaron en la fase de intervención del estudio. Por catorce semanas, uno de los investigadores proporcionó a los profesores en formación una instrucción sobre características segmentales y suprasegmentales en la pronunciación de inglés. Los resultados revelaron que la participación tuvo actitudes positivas hacia la apropiada pronunciación en la lengua objetivo, lo que significa que los participantes acordaron sobre su importancia y lo percibieron como un componente vital del aprendizaje y enseñanza del idioma.

    Finalmente, los resultados demostraron que los participantes tuvieron una mejoría significativa en la articulación de vocales y consonantes. Además, el presente estudio también encontró que los puntajes de pruebas posteriores sobre el nivel suprasegmental (estrés de la palabra, comprensibilidad de la entonación) fueron significativemente más altos que en la prueba inicial.

  • English

    This study aimed at investigating EFL pre-service teachers’ attitudes toward pronunciation and pronunciation teaching. Another purpose was to explore the outcomes of pronunciation instruction on EFL pre-service teachers’ phonological development and based on the findings to provide suggestions taking learners’ pedagogical needs into consideration. The study was conducted using a quantitative research design method. 107 EFL pre-service teachers participated in the study. The quantitative instruments were Pronunciation Attitude Inventory, pre and post period of the intervention. During one term, the researcher provided EFL pre-service teachers with pronunciation instruction focusing on segmental and suprasegmental features in English pronunciation. Pre- and post-tests were used to measure to what extent language learners improved their pronunciation in English using a reading passage and participants’ performances were recorded through a tape recorder. The administration of the inventory took place at the end of the semester and the participants were asked to read and respond the whole inventory in 15 minutes. After completing data collection process, two native speakers of English as the raters of the study rated all the participants’ pre-test and post-test performances one by one. A pronunciation rubric which involves 5 categories including vowels, consonants, intonation, word-stress and comprehensibility was used in order to assess learners’ performances. The results revealed that the participants had generally positive attitudes toward pronunciation. Similarly, it was found that pronunciation instruction improved the participants’ pronunciation at the segmental and suprasegmental levels as well as their comprehensibility.


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