Nas últimas décadas tense discutido o concepto tradicional de Romanización, indefinido pero útil, para esixirlle concreción e exactitude en casos seleccionados, e o caso matou á teoría: afírmase que a Romanización non existiu, ou que ninguén sabe que é. Unha corrente norteeuropea, sobre todo anglosaxoa, pon en cuestión a civilización romana (depredadora doutras do mesmo nivel). Como contrapunto preséntase a investigación sobre Hispania e particularmente Callaecia: fronte á identidade orixinal dos pobos, a súa formación ao longo da Historia: a Etnoxénese, da que a Romanización é un momento capital, que lles achegou aos pobos europeos moito máis cás pretendidas culturas bárbaras.
Latexa no fondo unha vellísima tensión entre o Norte e o Sur de Europa
The traditional concept of Romanization, vague but useful, has been dealt with, in recent decades in the discussion of specific questions, ultimately leading to a radical revision of the basic postulates: thus, it has been claimed that Romanization did not exist, or that nobody knows what it was. A North European, especially English, trend brings into question Roman civilization (depredatory of others on the same level). As opposed to this, the research works on Roman Hispania and particularly on Callaecia may be adduced: the original identity of the indigenous peoples must be considered side by side with their formation throughout History: the Ethnogenesis, in which Romanization represents a crucial event which contributed to the European peoples much more than the Barbarian cultures. There is in the background an old conflict between Northern and Southern Europe.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados