Barcelona, España
Les habilitats orals s’han entès moltes vegades com a habilitats innates i que, a més a més, no es poden aprendre ni millorar. El problema ha estat la poca o nul·la formació en aquest àmbit i la freqüent evitació de l’acció de parlar davant dels altres quan aquesta genera ansietat, por o records traumàtics. Afortunadament, els estudis confirmen l’aprenentatge de les habilitats orals en contextos acadèmics i com aquest aprenentatge contribueix a la millora de les habilitats socials i de les relacions interpersonals. Aquest capítol analitzarà les variables que construeixen discursos orals efectius i les estratègies comunicatives que es poden emprar en el context de la dinamització lingüística per a rebaixar l’ansietat de l’orador i per a comunicar el missatge tenint en compte l’actitud de l’orador, l’objectiu comunicatiu, l’audiència, les característiques de la veu, així com la gestualitat i l’expressió corporal, per a poder dur a terme una gran diversitat d’accions comunicatives com reunions, formació a l’aula, presentacions orals o rodes de premsa, entre d’altres.
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados