Carlos Vecina Merchante, Aina Calvo Sastre
Tota intervenció d’animació sociocultural requereix una base metodològica, sistematitzada i racional. L’elaboració d’un projecte previ es presenta com una eina adient per a la planificació sota aquesta premissa. El contingut d’aquest capítol se centra en l’elaboració d’un projecte i les diferents fases que el componen, destinat a poder respondre a una acció de dinamització lingüística participativa i integrada en la comunitat on es vulgui dur a terme la implementació d’aquest. La planificació com a metodologia permet un recorregut per diferents fases, començant pel diagnòstic previ, que ens ha de servir per a poder identificar necessitats, mancances, potencialitats i oportunitats que permetin dissenyar una acció de dinamització lingüística, organitzada i dirigida a l’assoliment dels objectius plantejats. Aquesta informació prèvia ens servirà per a establir la finalitat i objectius del nostre projecte, així com les estratègies més adients, els actors implicats i les consegüents activitats, tenint sempre cura de la coherència amb el disseny d’intervenció, els recursos disponibles i els agents amb què poder treballar. Per a acabar, és important presentar les diferents fases d’una avaluació sistematitzada i adaptada al moment que es consideri més adient per a implementar-se.
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados