Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Influència de l’alfabetització familiar i escolar en l’ús i la competència en la llengua minoritzada a la comarca del Baix Cinca

    1. [1] Universidad de Zaragoza

      Universidad de Zaragoza

      Zaragoza, España

    2. [2] Universitat d'Alacant

      Universitat d'Alacant

      Alicante, España

  • Localización: Caplletra: revista internacional de filología, ISSN 0214-8188, Nº. 76, 2024, págs. 119-144
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • Influence of family and school literacy on the use and competence in the minoritized language in the region of Baix Cinca
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      A Aragó, comunitat autònoma espanyola situada al nord-est de la península Ibèrica, a més de l’espanyol es parlen dues llengües: l’aragonés i el català. Totes dues llengües hi presenten un estatus sociolingüístic de llengua minoritària i compten amb una protecció legal molt limitada. L’objectiu d’aquest treball és aportar dades a l’anàlisi de la situació sociolingüística del català a l’Aragó, sobretot entre les generacions més joves, i analitzar l’influx dels contextos d’alfabetització més rellevants, el familiar i l’educatiu, en el coneixement i ús d’aquesta llengua.

    • English

      Aragon is a Spanish autonomous community located in the northeast of the Iberian Peninsula where two languages are spoken in addition to Spanish: Aragonese and Catalan. Both languages have a sociolinguistic minority language status in Aragon and have a very limited legal protection. The objective of this work is to contribute data to the analysis of the sociolinguistic situation of Catalan in Aragon, especially among the younger generations, and to analyse the influence of the most relevant literacy contexts, family and educational, on knowledge and use of this language.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno