Cuenca, Ecuador
This study aims to explore that approach and demonstrate how the use of songs in English influences students' motivation while learning English as a second or foreign language. A sample of thirty students from the Tayuza Educational Unit located in the province of Morona Santiago, Ecuador, was used. The results of the application of a ten-question questionnaire show that students prefer the use of songs in English to participate and get actively involved in classroom activities. The importance of using tools other than traditional ones to motivate and encourage students to learn English as a second or foreign language is confirmed.
Este estudio tiene el propósito de explorar ese enfoque y demostrar cómo el uso de canciones en inglés influye en la motivación de los estudiantes mientras aprenden inglés como segundo idioma o un idioma extranjero. Se utilizó una muestra de treinta estudiantes de la Unidad Educativa Tayuza ubicada en la provincia de Morona Santiago, Ecuador. Los resultados de la aplicación de un cuestionario de diez preguntas, muestran que los estudiantes prefieren el uso de canciones en inglés para participar e involucrarse activamente en las actividades del salón de clases. Se confirma la importancia de utilizar herramientas diferentes a las tradicionales para motivar e incentivar a los estudiantes a aprender inglés como segunda lengua o lengua extranjera.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados