Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Emakume trikitilarien parte-hartzea XX eta XXI mende bitartean:analisi kuantitatiboa

Gontzal Carrasco Cobo

  • euskara

    Emakumeen parte-hartzea trikitixan esponentzialki hazi da azken hamarkadetan, lehen gizonentzako jarduera esklusibo bat zen heinean, euskal kulturan errotutako beste hainbat fenomeno bezala. 1980ra arte oztopatutako eremu bat izanik, egun trikitilarien zenbatekoaren guztizkoaren zati nabarmen bat osatzen dute. Datu-banku ezberdinetako eduki analisia erabilita, artikuluak azken hamarkadetako hazkunde hori erakusten du, ezaugarri kuantitatiboen arabera.

    Gainera, trikitixa fenomenoa biko bezala hartzen da, eta, horregatik, soinu txikiaren eta panderoaren azterketa era banatuan ere burutzen da, aipatutako hazkundean perkusiozko elementura mugatzea emakumeen galarazpenerako bide ere izan delako.

  • English

    Participation of women in trikitixa (musical expression formed by the diatonic accordion and the tambourine) has exponentially grown in recent decades, as it was an exclusive activity for men, like many other deep-rooted cultural phenomena in the Basque Country. Being a hindered field until the 1980s, they constitute nowadays a remarkable part of the total amount of trikitilaris (trikitixa players). Using the content analysis of different data banks, the paper shows, in quantitative terms, the increasing participation along the past decades. Besides, the article studies the accordion and the tambourine separately too, as in the increasing participation the percussion instrument has been also a way of hampering for women players.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus