Este texto pretende analizar dos filmes —Corpus: A Home Movie for Selena (1999) y A Conversation with Academics about Selena (1999)— de Lourdes Portillo, relacionados con el fenómeno de la cantante mexicoamericana Selena Quintanilla, reconociendo en su propuesta documental una serie de elementos interseccionales que nutren o posibilitan los estudios visuales. Lo anterior tomando en cuenta la idea de Susan Buck-Morss de que los artistas o creadores piensan de forma transdisciplinar y proponen una lectura de las imágenes mucho más cercana a esta reciente y global manera de entender y estudiar las imágenes.
This text aims to analyze two films —Corpus: A Home Movie for Selena (1999) and A Conversation with Academics about Selena (1999)— by Lourdes Portillo, related to the phenomenon of the Mexican-American singer Selena Quintanilla, recognizing in her documentary proposal a series of intersectional elements that nurture or enable visual studies. The foregoing takes into account the idea of Susan Buck-Morss that artists or creators think in a transdisciplinary way and propose a reading of images that is much closer to this recent and global way of understanding and studying images.
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